Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni.
Temat dnia: Dzień Dziecka. 1 czerwca (poniedziałek).
Wszystkim dzieciom z okazji
Dnia Dziecka uśmiechu na twarzy,
samych pogodnych dni i dużo słoneczka każdego dnia
życzy
ciocia Ula
Zabawy w ogrodzie z okazji Dnia Dziecka ( oczywiście jeśli pogoda pozwoli).
- Zabawa Zły wąż.
Długi sznurek.
Uczestnicy zabawy skupiają się w kole wokół R., który trzyma w dłoniach długi
sznurek. R. wprawia w ruch sznurek, czyli złego węża, a uczestnicy muszą nad nim przeskakiwać, nie dotykając go. Dzieci, które wąż ukąsi, odchodzą z zabawy i siadają na kocu.
- Zabawa Balonowe brzuchy.
Nadmuchany balon dla każdej pary uczestników.
R.wraz z dziećmi ustala na placu miejsce startu i metę (oddalone od siebie o około 10 m).
Uczestnicy zabawy dobierają się w pary i ustawiają na miejscu startu. Każda para otrzymuje nadmuchany balon, który trzeba wspólnie przytrzymywać brzuchami. Na sygnał, wszyscy ruszają w drogę, aby dotrzeć do linii mety, nie gubiąc balonu. Nie można go przytrzymywać rękami, nie może być również tak bardzo ściskany, by pękł.
- Zabawa Przeprawa przez strumień.
Piasek, kamienie (lub inne przedmioty je zastępujące).
Na trawie R. wysypuje piaskiem pas o szerokości dwóch metrów – będzie to rwący strumień. Można się przez niego przeprawić, przeskakując z kamienia na kamień. Płaskie kamienie – takiej wielkości, by zmieściła się na nich stopa – układamy przed rozpoczęciem zabawy w strumieniu. Uczestnicy zabawy dzielą się na dwie równoliczne drużyny. Każda z nich przeprawia się przez niebezpieczny strumień. Komu przy tym wpadnie noga do wody, zostaje wykluczony z gry. Wygrywa ta drużyna, która na drugim brzegu składać się będzie z większej liczby osób. Odległość pomiędzy kamieniami musi być dopasowana do rozpiętości kroków dzieci. Kamienie muszą być płaskie, aby dzieci nie zrobiły sobie krzywdy podczas zabawy.
- Zabawa Rzucanie do celu.
Dla każdego uczestnika zabawy: kilka reklamówek napełnionych do połowy pogniecionymi gazetami i zamkniętych gumkami aptekarskimi, kosz lub tekturowe pudło.
Każdy uczestnik dostaje kilka reklamówek napełnionych pogniecionymi gazetami (np. 5).
Stara się trafić nimi do kosza lub tekturowego pudła, które zostaje umieszczone kilka metrów przed nim. Zamiast reklamówek z gazetami można wykorzystać papierowe samoloty.
Można również zorganizować:
- Konkurs piosenek.
- Rozwiązywanie zagadek przyrodniczych.
- Taniec przy muzyce.
Przykładowe zagadki:
Sto sukienek noszę wszędzie.
Gdy je zdejmę, płakać będziesz. (cebula)
·Ktoś tęgi i zielony ma kołnierz nakrochmalony.
Głowa łysa i nie pusta. Kto to taki? To…(kapusta)
·Ma czerwony brzuszek i ogonek mały.
Będzie z niego pewnie barszczyk doskonały. (burak)
·Dobra gotowana i dobra surowa,
choć nie pomarańcza, lecz pomarańczowa.
Kiedy za zielony ją chwycisz warkoczyk
i pociągniesz mocno – wnet z ziemi wyskoczy. ( marchewka)
·Latem w ogrodzie wyrósł zielony,
a zimą w beczce leży kiszony…(ogórek)
- Bardzo lubię orzechy, mam rude futerko.
Ogonkiem się przykrywam jak ciepłą kołderką. (wiewiórka)·Cienkie nóżki, cienki głos. Kiedy utnie – spuchnie nos. (osa)
·Nie chodzą lecz skaczą. W stawie mieszkają.
Gdy wieczór zapadnie na głosy śpiewają. (żaby)·Wolno, wolniuteńko chodzi po świecie.
Zawsze bliski dom mu, bo ma go na grzbiecie. (ślimak)
·Pracowite i małe budują wspaniałe kopce i pałace.
Szanujmy ich pracę. (mrówki)·Kopie w ziemi korytarze, sypiąc kopce z piasku.
Można nazwać go górnikiem, choć nie nosi kasku. (kret)
·Sroga zima, sroga, śniegiem drogi ściele.
Kto ćwierka za oknem? Szary nasz …(wróbelek)
·W kropki mam spódnicę
Chętnie zjadam mszyce. (biedronka)
·Który to z leśnych drwali w werbel na sęku wali? (dzięcioł)
·Kto pierwszy odpowie, jakiego zwierza chłopcy noszą na głowie? (jeża) - Rozmowa na temat wrażeń z zabawy.
- Wykonanie papierowych pacynek paluszkowych.
Dla każdego dziecka: wyprawka, karta I, nożyczki, klej.
Dzieci wycinają pacynki, sklejają je. Określają, jakie emocje są przedstawione na buziach
Olka i Ady. Dzieci dobierają się w pary i próbują prowadzić dialogi, korzystając z wybranych pacynek.
- Ćwiczenia w czytaniu.
Książka (s. 90–91) dla każdego dziecka. Czytanie tekstu Od buraka cukrowego do cukierka.
Pozdrawiam i życzę Wam wspaniałego Dnia Dziecka!
Urszula Bielecka
Comments are closed.