5-6 latki “Biedroneczki”

Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni.

Temat dnia: Dziwni goście. 29 maja (piątek).

 

  • Słuchanie piosenki Dziwni goście. Rozmowa na temat piosenki. Zabawy i  ćwiczenia z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=Mq5LVKj8pXQ

  1. Przyszła do mnie dziś pani Złość.

 Krzyczy, że całego świata ma już dość!

 Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,

 brzydkie miny stroi. O! O! O!

  A za chwilę wszedł wielki Śmiech

 i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!

 Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,

 i żartuje sobie: he, he, he!

 Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście,

 złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.

 Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.

 E e e emocje, czasem ich wyproście.

 Bo i tak powrócą w inny czas,

 jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.

2.Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,

 łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.

 Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.

 Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!

 A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!

 Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!

 Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!

 

Ref.: E e e emocje . . .

Rozmowa na temat tekstu:

− O czym jest ten teks?

− Co oznacza słowo: emocje?

− O jakich emocjach jest mowa w tekście?

− Jakie emocje nas „odwiedzają”? Co się wtedy dzieje?

  • Rozmowa na temat emocji na podstawie piosenki i filmu.

Link : https://www.youtube.com/watch?v=Yqb95ZWykSI

Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.

Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.

  • Zabawa Wyżej – więcej – dalej.

Dzieci oklaskują najlepszych lub wyjątkowych uczestników zabawy, charakteryzujących

się wymienionymi cechami, umiejętnościami. Np.:

− Kto jest najwyższy?

− Kto jest najniższy?

− Kto podskoczy najwyżej (dosięgnie powieszonego dość wysoko przedmiotu)?

− Kto przeczyta podane wyrazy?

Zabawę można przeprowadzić kilkakrotnie, dobierając ćwiczenia tak, aby każde dziecko mogło się wyróżnić.

 

  • Wykonanie pracy Pożegnalny obrazek dla przyjaciela.
  • Wypowiedzi dzieci na temat: Kogo nazywamy przyjacielem?

Kartonowe serce, mazak.

Dzieci podają cechy przyjaciela, które R. zapisuje na kartonowym sercu. Potem umieszcza je na tablicy. Np.: dba o nas, jest pomocny, opiekuńczy, rozbawia nas, czujemy się przy nim bezpiecznie…

  • Zapoznanie ze sposobem wykonania prac (według Igora Buszkowskiego).

Dla każdego dziecka: podstawa pudełka po czekoladkach, brystol, szary papier, kolorowy papier, nożyczki, klej.

Ramą obrazka jest podstawa pudełka po czekoladkach. W jej wnętrzu dzieci tworzą dowolną kompozycję, np. góry, jezioro, las, łąkę, miasto… Aby kompozycja była wypukła, część papierów potrzebnych do wykonania pracy dzieci mogą pognieść.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 58.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez R. imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.

 Pozdrawiam 

 Urszula Bielecka

Przejdź do treści