5-6 latki “Biedroneczki”

 Temat tygodnia: Święto rodziców.

Temat dnia: Jak nasi rodzice. 22 maja (piątek).

  • Rozmowa na temat – Jak dzieci pomagają rodzicom?

R.. pyta:

− Czy pomagacie rodzicom w domu? W czym?

− Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?

  • Karta pracy, cz. 4, s. 49.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich. 

  • Utrwalenie tekstu i melodii piosenki Daj mi rękę tato.

Link:  https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

Daj mi rękę tato.
Już na dworze ciemno
a ja się nie boję
bo ty idziesz ze mną.
Nawet z nocnych strachów
nic sobie nie robię
Strachy uciekają
gdy jestem przy tobie.

Ref.: Tato, tato,
jak to dobrze, że
jesteś zawsze blisko,
i że kochasz mnie.
Tato, tato,
nigdy nie smuć się
i pamiętaj przecież,
ja też kocham cię.

Codziennie jesteśmy
na długim spacerze
Już mnie nauczyłeś
jeździć na rowerze.
I wiem, że mnie jeszcze
nauczysz wszystkiego
co mądre i dobre.
I cieszę się z tego.

Ref.: Tato, tato…

O moich marzeniach
nie powiem nikomu
Chciałabym mieć tatę
przez cały dzień w domu.
Żeby ważne sprawy
na później zostawił
i żeby się głośno
śmiał i ze mną bawił.

Ref.: Tato, tato…

 

  • Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego Nie jesteś sam.

Mama biega po pokojach

ze ścierką,

z odkurzaczem,

z froterką.

Tata biega po pokojach

z fajką,

z książką

z pomysłami.

 A ja siedzę szczęśliwa

w pokoju, gdzie lalka Rozalka,

zeszyty do pierwszej klasy,

atlasy…

Gdy w domu –

tatuś i mama,

nie jestem sama. 

  • Rozmowa na temat wiersza.

R.. pyta:

− Co robi mama?

− Co robi tata?

− Gdzie jest dziewczynka?

− Dlaczego jest szczęśliwa?

  • Laurka dla mamy i taty – ćwiczenia plastyczne.
  • Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 24, klej, nożyczki, kartka z bloku technicznego w jasnym kolorze formatu A4, .

  • Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.
  • Wycinanie z karty gotowych elementów.
  • Składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak aby kwiaty znalazły się w wazonie.
  • Według instrukcji należy na pierwszej stronie laurki przykleić naklejkę z napisem Kwiaty dla Mamy i Taty niestety naklejki zostały w przedszkolu więc bardzo proszę pomóc dzieciom w wykonaniu napisu. Można przygotować wzór  napisu a dzieci tylko przepiszą (litery drukowane).
  • Zabawa Jadą goście.

Dziecko i rodzic siedzą naprzeciwko siebie  i powtarzają wyliczankę, ilustrując ją ruchem:

Mamo! Mamo! klaszczą w swoje ręce,

Co, co, co? klaszczą w ręce partnera,

Goście jadą. klaszczą w swoje ręce,

No to co? klaszczą w ręce partnera,

Dzień dobry, dzień dobry. podają sobie ręce na powitanie,

Cmok, cmok, cmok. naśladują przesyłanie całusków, ze zwrotem głowy

na prawo, na lewo i na wprost.

Tato! Tato! Gesty takie same jak wyżej.

Co, co, co?

Goście odjeżdżają..

No to co?

Do widzenia, do widzenia.

Cmok, cmok, cmok.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 50.

Kolorowanie rysunku bukietu dla mamy. Rysowanie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy.

  • Czytanie zdań. Ilustrowanie ich- 6 latki.

Dla każdego dziecka: zdania, kartki, kredki, klej. Dzieci losują zdania. Naklejają je na kartki i ilustrują.

Przykładowe zdania:

W wazonie były trzy tulipany.

To niebieska miska, a w niej maliny.

Ta żabka jest cala zielona.

Piłka jest fioletowa i ma białe kropki

i kreski. 

  • Chętne dzieci zapraszam do gry planszowej.

Link: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/abf2e811b19da885cc4bbe864a5e3a7a_/index.html

Miłej zabawy!

Urszula Bielecka

 

Przejdź do treści