5-6 latki “Biedroneczki”

Temat tygodnia: Święto rodziców.

Temat dnia: Jak nasi rodzice. 21 maja (czwartek).   

Słuchanie piosenki Daj mi rękę tato. Rozmowa na temat piosenki.

Link:  https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

Daj mi rękę tato.
Już na dworze ciemno
a ja się nie boję
bo ty idziesz ze mną.
Nawet z nocnych strachów
nic sobie nie robię
Strachy uciekają
gdy jestem przy tobie.

Ref.: Tato, tato,
jak to dobrze, że
jesteś zawsze blisko,
i że kochasz mnie.
Tato, tato,
nigdy nie smuć się
i pamiętaj przecież,
ja też kocham cię.

Codziennie jesteśmy
na długim spacerze
Już mnie nauczyłeś
jeździć na rowerze.
I wiem, że mnie jeszcze
nauczysz wszystkiego
co mądre i dobre.
I cieszę się z tego.

Ref.: Tato, tato…

O moich marzeniach
nie powiem nikomu
Chciałabym mieć tatę
przez cały dzień w domu.
Żeby ważne sprawy
na później zostawił
i żeby się głośno
śmiał i ze mną bawił.

Ref.: Tato, tato…

  • Nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego.

 Karta pracy, cz. 4, s. 46.

Czytanie zdań z R. lub samodzielnie. Rysowanie swojej mamy i swojego taty. Nazywanie kwiatów.

 

 

Dzieci losują obrazki. Układają pod nimi wyrazy z liter – ich nazwy.

 

  • Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.
  • Mierzenie wzrostu dzieci.
  • R.mierzy wysokość ciała dzieci oraz członków rodziny za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. W notesie zapisuje wzrost przy imionach uczestników zabawy. Dzieci określają kto jest wyższy, a kto niższy.
  • Karta pracy, cz. 4, s. 47.

Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.

 Zabawy na świeżym powietrzu

  • Zabawa Lustro.

Dzieci  i rodzice dobierają się parami i stają naprzeciwko siebie. Jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, druga je naśladuje. Po chwili następuje zmiana ról.

  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi Podwieczorek dla rodziców.

Krążki, kubeczki jednorazowe dla każdego dziecka.

Uczestnicy zabawy  poruszają się po wyznaczonym obszarze ogrodu. Każdy trzyma w ręce krążek z jednorazowym kubeczkiem. Osoba, której  kubeczek się przewróci albo spadnie, odchodzi na bok. Wygrywa to dziecko/ osoba, które będzie się poruszało z kubeczkiem jak najdłużej.

  • Zabawy swobodne w ogrodzie .

 Karta pracy, cz. 4, s. 48.

Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za R. Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka. Naklejanie brakujących serduszek. Rysowanie po śladach dużych serduszek. Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek.

  • Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?

Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby. Np.: chłopiec mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to. Rodzice syntezują sylaby i podają całe słowa (czekolada, ciasto).

 

  • Utrwalenie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Mama i tata.

 Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

 loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

  • Słuchanie i nauka piosenki M. Jeżowskiej A ja wolę moją mamę

Link:  https://www.youtube.com/watch?v=X6ZpumEE3xs

Aby dzieci opanowały tekst wierszyka i piosenek należy je często powtarzać. Warto  wydrukować  sobie teksty, mając je pod ręką można je utrwalać w dowolnym momencie dnia.

 Pozdrawiam  

 Urszula Bielecka

 

Przejdź do treści