5-6 latki “Biedroneczki”

Temat tygodnia: Łąka w maju.

Temat dnia: Pierwsza kartka zielnika. 19 maja (wtorek).

  • Kończenie rymowanek o łące.

Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)

Czerwone jak gotowane raki – to(maki)

Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)

Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka(biedronka)

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)

Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)

 

  • Ćwiczenia w czytaniu – uzupełnianie literami luk w wyrazach- 6 latki.

Dla każdego dziecka: wyrazy z brakującymi literami, litery.

R.przygotowuje wyrazy z brakującymi literami oraz litery. Dzieci uzupełniają luki

literami i odczytują wyrazy. Np.:

biedro…ka (n), jas…ier (k), t…awa (r),

aba (ż), kr…t (e)…

 

 Założenie pierwszej karty zielnika.

  • Oglądanie obrazków roślin łąkowych, przypomnienie ich nazw.

Obrazki roślin łąkowych, produkty, w których zastosowano rośliny zielne.

R.opowiada o zastosowaniu roślin zielnych, pokazuje syropy, kremy, suszone zioła na herbatę (np. rumianek), szampon pokrzywowy, tabletki rapacholin, krem rumiankowy…

 

  • Wykonanie przez każde dziecko pierwszej strony własnego zielnika.

Dla każdego dziecka: rośliny (np. koniczyna, mniszek pospolity, szczaw…), kawałki taśmy klejącej, kartkę z bloku technicznego (kolorowa).

Każde dziecko dostaje jedną roślinę (np. koniczynę, mniszek pospolity, szczaw…), kawałki taśmy klejącej, kartki z bloku technicznego (kolorowe).

Dzieci wykonują następujące czynności:

  • Układają roślinę na kartce.
  • Przyklejają ją do kartki za pomocą taśmy klejącej.

(R. zachęca dzieci, aby wykonywały dalsze strony zielnika).

  • Wspólne wypicie herbatki ziołowej np. rumiankowej. 
  • Zabawa relaksacyjna Złota żaba.
  • R.mówi: chciałbym zaprosić was do zabawy, w czasie której musimy wszyscy siedzieć bardzo cicho – inaczej nie będziemy mogli złapać tego, co może uda nam się złapać później. Usiądźcie wszyscy na podłodze i skrzyżujcie nogi. Możecie jedną stopę położyć na udzie, jeśli macie na to ochotę (pół pozycji lotosu). Utrzymujecie wasze plecy w wyprostowanej pozycji, a potem lekko opuśćcie barki. Zamknijcie oczy.
  • Czy widzieliście kiedykolwiek małą, złotą żabkę, która siedzi na dużym, zielonym liściu lilii wodnej cicho, cichutko… tak cicho, że nic się nie porusza, a żabka wygląda, jakby spała? Dzisiaj wszyscy będziemy takimi żabkami. Wyobraźcie sobie, że siedzicie na liściu lilii wodnej pośrodku stawu…

Siedzicie tam, jak ta żabka, bardzo cicho, i oddychacie powoli. Nabieracie głęboko powietrza do płuc i wypuszczacie je do końca. W ten sposób żaby łapią muchy na kolację – siedzą tak cicho, że muchy ich po prostu nie widzą. Nagle wyciągają swój długi język i łapią muchę. Czy potraficie tak szybko wystawić język? A teraz siedzicie spokojnie, a ja będę udawać bzyczącą muchę. Za każdym razem, kiedy wydam z siebie taki dźwięk (demonstruje ten dźwięk), możecie wystawić język i złapać muchę. Na zakończenie będziecie mogli szepnąć mi na ucho, ile much złapaliście.

 Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie

do czytania, pisania, liczenia, s. 73 -5 latki.

Czytanie z R. nazw zwierząt i roślin, odszukiwanie ich na rysunku. Kolorowanie rysunku.

 

  • Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 76 – 6 latki.

Czytanie zdań, pisanie X pod wyrazem tak jeżeli zadanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem nie, jeżeli zdanie jest fałszywe.

 Pozdrawiam  

 Urszula Bielecka

 

 

Przejdź do treści