Temat tygodnia: Łąka w maju.
Temat dnia: Motyle i kwiaty. 13 maja (środa).
- Ćwiczenia poranne – zestaw nr 35. Tamburyn.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa Owady na łące.
Dzieci poruszają się w różnych kierunkach sali na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na dźwięk tamburynu przykucają – owady odpoczywają na kwiatach. Na dwa dźwięki tamburynu ponownie poruszają się po sali.
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Bukiety kwiatów.
Dzieci spacerują po łące, co pewien czas schylają się i zrywają kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymują się i podnoszą do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentują swój bukiet.
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi Bocian chodzi po wysokiej trawie.
Dzieci chodzą po sali, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.
- Zabawa ruchowa z elementem skoków Ostrożne żabki.
Dzieci-żabki poruszają się, skacząc w przysiadzie. Hasło Nie ma bociana jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma, żabki mogą skakać dalej.
- Zabawa bieżna Próbujemy złapać motyla.
Dzieci biegają w różnych kierunkach. Na hasło Hop! wyskakują w górę z klaśnięciem nad głową.
- Maszerują po obwodzie koła we wspięciu na palcach – wysoko, a potem w przysiadzie – nisko.
- Karta pracy cz. 4, s. 39.
Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru.
- Zabawy z sześcianem.
- Przypomnienie cech kwadratu.
- R.mówi:
−− Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.
−− Jakie są boki kwadratu?
- Zapoznanie z sześcianem( kilka sześcianów różniących się wielkością).
- R.prezentuje dzieciom kilka sześcianów różniących się wielkością. Nazywa figury. Dzieci je oglądają. Liczą ściany. Określają ich kształt – kwadrat. Układają figury według wzrastającej wielkości, a potem – według malejącej.
- Karta pracy, cz. 4, s. 40.
Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi. Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.
- Zabawy z sześcianem – kostką. Kostka z krążkami (lub liczbami).
- R.pokazuje dużą kostkę z krążkami (lub liczbami). Dzieci rzucają kostką i wykonują tyle czynności podanych przez R., ile oczek (lub jaką liczbę) wyrzucono na kostce.
Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…
−− Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce. Na zakończenie dzieci przypominają, kształt jakiej bryły ma kostka.
- Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.
Dla każdego dziecka szyfonowa chustka.
Dzieci dostają szyfonowe chustki R. wypowiada zdania. Jeżeli dzieci uznają, że zdanie jest prawdziwe, poruszają chustkami nad głowami. Jeżeli sądzą, że nie jest prawdziwe – siedzą bez ruchu.
Czy to prawda, czy to fałsz?
Gdy odgadniesz, sygnał dasz.
−− Konik polny w wodzie gra.
−− Żaba dwie głowy ma.
−− Biedroneczki są w kropeczki.
−− Motyle mają ciepłe czapeczki.
−− Stokrotka jest czerwona.
−− Ważka jest większa niż wrona…
- Kolorowanka Łąka w maju.
Dla każdego dziecka wyprawka: karta L, kredki.
- Karta pracy, cz. 4, s. 41.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach.
Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.
Pozdrawiam serdecznie
Urszula Bielecka
Comments are closed.