5-6 latki “Biedroneczki”

Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region.

Temat dnia: Miejsca, które znam. 28 kwietnia (wtorek).

 

Karta pracy, cz. 4, s. 21.

Dzieci rysują po śladach. Określają, który rysunek kojarzy się z ich otoczeniem.

  • Rozmowa na temat miejsc w swojej miejscowości, które należy odwiedzić.
  • R. zachęca do bliższego poznania swojej miejscowości. Dzieci wypowiadają się na temat swojego miejsca zamieszkania.
  • R. pyta:

− Z czego znany jest nasz region?

− Co jest najbardziej charakterystyczne w naszej miejscowości?

− Co się wam najbardziej podoba?

− Czego chcielibyście się dowiedzieć o swoim regionie?

  1. Są na całym świecie miasteczek tysiące

i są też wioseczki jak z bajeczki.

Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,

tam domki, łąki, pola, rzeczki.

Ref. A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu.

Tutaj swoje mam radości i troski.

Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.

To jest mój kawałek Polski.

Najpiękniejsze miejsce świata, w prawo, w lewo, w tył i w przód!

Taki to mój mały cud!

  1. Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.

Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki.

W jednym miejscu śmiechy, a w drugim muzyka,

a w trzecim cicho płyną chmurki.

Ref.: A ja mieszkam…

  1. Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.

Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.

Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem.

Ja także kocham miejsce swoje.

Ref.: A ja mieszkam…

 Zabawy z kostkami.

Dwa zestawy dużych kostek. W pierwszym zestawie – przeznaczonym do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole będzie liczone jako zero. W drugim zestawie – przeznaczonym do odejmowania – jedna kostka jest bez zmian, a druga ma kropek: sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć.

  • Dodawanie z użyciem kostek.

Dzieci rzucają kolejno dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu liczą oczka. Podają wynik. Uzasadniają go. Np. 5 i 4 to 9. (pięć dodać cztery to dziewięć).

Układają odpowiednie działanie i je odczytują(wykorzystujemy cyfry z wyprawki).

5 + 4 = 9

  • Odejmowanie z użyciem kostek.

Dzieci kolejno rzucają kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą. Liczą oczka wyrzucone na pierwszej, a potem – na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej kostki odejmują liczbę kropek z drugiej kostki.

Podają wynik. Uzasadniają go. Np. 10 odjąć 6 to 4.

Układają odpowiednie działanie i je odczytują.

10 – 6 = 4

  

  • Ćwiczenie oddechowe Rodzina.

Szablony domu i członków rodziny, słomki.

Dzieci zajmują miejsca przy stole, na którym znajduje się wycięty z kolorowych kartek szablon domu oraz członków rodziny. Zadaniem każdej osoby jest przeniesienie za pomocą słomki szablonów członków rodziny na szablon domu.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 22.

Kolorowanie ramki zdjęcia przypominającego miejscowość dziecka. Kolorowanie rysunku. 

  • Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s 75 6-latki

Liczenie, o ile kratek środki kwiatów są oddalone od linii. Rysowanie pod linią

kwiatów, których środki są oddalone o tyle samo kratek.

 

Brawo Kamilko. Twój samodzielnie przesadzony tulipanek rośnie pięknie. 

 Pozdrawiam

Urszula Bielecka

Przejdź do treści