Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region.
Temat dnia: Miejsca, które znam. 28 kwietnia (wtorek).
Karta pracy, cz. 4, s. 21.
Dzieci rysują po śladach. Określają, który rysunek kojarzy się z ich otoczeniem.
- Rozmowa na temat miejsc w swojej miejscowości, które należy odwiedzić.
- R. zachęca do bliższego poznania swojej miejscowości. Dzieci wypowiadają się na temat swojego miejsca zamieszkania.
- R. pyta:
−− Z czego znany jest nasz region?
−− Co jest najbardziej charakterystyczne w naszej miejscowości?
−− Co się wam najbardziej podoba?
−− Czego chcielibyście się dowiedzieć o swoim regionie?
- Utrwalanie refrenu piosenki i nauka pierwszej zwrotki Najpiękniejsze miejsce świata . https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8O
- Są na całym świecie miasteczek tysiące
i są też wioseczki jak z bajeczki.
Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,
tam domki, łąki, pola, rzeczki.
Ref. A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu.
Tutaj swoje mam radości i troski.
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.
To jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata, w prawo, w lewo, w tył i w przód!
Taki to mój mały cud!
- Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.
Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki.
W jednym miejscu śmiechy, a w drugim muzyka,
a w trzecim cicho płyną chmurki.
Ref.: A ja mieszkam…
- Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.
Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.
Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem.
Ja także kocham miejsce swoje.
Ref.: A ja mieszkam…
Zabawy z kostkami.
Dwa zestawy dużych kostek. W pierwszym zestawie – przeznaczonym do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole będzie liczone jako zero. W drugim zestawie – przeznaczonym do odejmowania – jedna kostka jest bez zmian, a druga ma kropek: sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć.
- Dodawanie z użyciem kostek.
Dzieci rzucają kolejno dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu liczą oczka. Podają wynik. Uzasadniają go. Np. 5 i 4 to 9. (pięć dodać cztery to dziewięć).
Układają odpowiednie działanie i je odczytują(wykorzystujemy cyfry z wyprawki).
5 + 4 = 9
- Odejmowanie z użyciem kostek.
Dzieci kolejno rzucają kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą. Liczą oczka wyrzucone na pierwszej, a potem – na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej kostki odejmują liczbę kropek z drugiej kostki.
Podają wynik. Uzasadniają go. Np. 10 odjąć 6 to 4.
Układają odpowiednie działanie i je odczytują.
10 – 6 = 4
- Ćwiczenie oddechowe Rodzina.
Szablony domu i członków rodziny, słomki.
Dzieci zajmują miejsca przy stole, na którym znajduje się wycięty z kolorowych kartek szablon domu oraz członków rodziny. Zadaniem każdej osoby jest przeniesienie za pomocą słomki szablonów członków rodziny na szablon domu.
- Karta pracy, cz. 4, s. 22.
Kolorowanie ramki zdjęcia przypominającego miejscowość dziecka. Kolorowanie rysunku.
- Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s 75 6-latki
Liczenie, o ile kratek środki kwiatów są oddalone od linii. Rysowanie pod linią
kwiatów, których środki są oddalone o tyle samo kratek.
Brawo Kamilko. Twój samodzielnie przesadzony tulipanek rośnie pięknie.
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.