Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę.
Temat dnia: Ochroń przyrodę. 22 kwietnia (środa).
Wyjaśnianie słów lasy to płuca Ziemi.
R wyjaśnia, że lasy to płuca Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.
- Zabawa graficzna – Drzewko.
Kartka z rysunkiem konturu drzewa (dla każdego dziecka).
Dziecko otrzymuje kartkę z narysowanym konturem drzewa. W zależności od kształtu
drzewa wypełnia rysunek trójkątami (drzewa iglaste), małymi kołami (rozłożyste drzewa, dąb).
Film edukacyjny- Strażnicy Ziemi
- Zabawa dydaktyczna – Co zanieczyszcza powietrze?
Obrazki przedstawiające różne środki lokomocji, napisy: tak, nie.
- rozkłada obrazki przedstawiające: różne środki lokomocji, zakłady
z dymiącymi kominami, zanieczyszczającymi powietrze, oraz przedmioty służące
dzieciom do zabawy. Dzieci oglądają obrazki i pod napisem tak kładą te, które nie mają wpływu na zanieczyszczenie powietrza (np. rower, deskorolka, rolki, hulajnoga, kajak, żaglówka), a pod napisem nie – pozostałe (fabryka z dymiącym kominem, samochód, samolot, lokomotywa spalinowa). R. uświadamia dzieciom, że można przeciwdziałać zanieczyszczeniu powietrza poprzez stosowanie specjalnych filtrów, katalizatorów, benzyny bezołowiowej.
Teraz zapraszam do obejrzenia filmu RECYCLING- MAMO TATO CO WY NA TO?
https://www.youtube.com/watch?v=6erEdBj_v00
Zabawa dydaktyczna – Segregujemy śmieci.
Opakowania po różnych materiałach, pudełko, worki do segregacji odpadów ( niebieski, zielony, żółty)
R. przygotowuje pudełko wypełnione różnymi opakowaniami: papierowymi, szklanymi, aluminiowymi i plastikowymi. Dzieci zastanawiają się, po czym są poszczególne opakowania, segregują je według materiału, z jakiego zostały wykonane, umieszczają w odpowiednich workach. Rodzic podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania materiału, który może zostać ponownie wykorzystany. Śmieci nie zanieczyszczają wtedy środowiska, tylko ponownie mogą zostać użyte. Przypomina pojęcie recyklingu.
Pojemnik (lub worek) niebieski – papier,
pojemnik (lub worek) zielony – szkło,
pojemnik (lub worek) żółty – metale i tworzywa sztuczne.
- Praca plastyczna Segregujemy śmieci.
Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 21, klej, nożyczki, kredki.
- Oglądanie rysunków pojemników służących do segregowania śmieci.
- Wycinanie z karty elementów pojemników.
- Kolorowanie pojemników na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci, jakie należy do nich wrzucać (przedstawione na rysunkach).
- Składanie i sklejanie pojemników zgodnie z instrukcją.
- Wykonanie prac przez dzieci.
- Porządkowanie miejsc pracy.
- Karta pracy, cz. 4, s. 16.
Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zadań. Przedstawianie ich za pomocą liczmanów. Rysowanie po śladzie drogi Olka, Ady i dziadka do lasu.
- Karta pracy, cz. 4, s. 17.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach. Rysowanie tulipanów po śladach, bez odrywania kredki od kartki. Kolorowanie ich.
Nauka rymowanki Bożeny Formy:
Kolory kontenerów wszyscy dobrze znamy,
segregujemy śmieci, do nich je wrzucamy:
do żółtego butelki, szkło do zielonego,
gazety i kartony zawsze do niebieskiego.
Pozdrawiam serdecznie
Urszula Bielecka
Comments are closed.