Dzień dobry Smerfiki.
Praca plastyczna Kolorowe pasy na parawanie.
Białe pasy materiału lub szeroka folia spożywcza, farby, duże pędzle, woda w kubeczkach, cerata do zabezpieczenia podłogi, zdjęcia kolorowych parawanów, parawan.
Rodzic rozciąga pomiędzy krzesełkami lub stolikami (odwróconymi do góry nogami) białe pasy materiału lub przeźroczystą folię spożywczą, zabezpiecza podłogę ceratą. Pokazuje dzieciom różnokolorowe parawany i prosi, aby namalowały własny wzór na parawanie.
Nauka II zwrotki piosenki Wakacyjna wyliczanka.
https://www.youtube.com/watch?v=7cOqSwx8JcM
Rodzic rytmizuje tekst: Konduktorze, konduktorze, każdy z tobą jechać może, dzieci powtarzają go z klaskaniem, tupaniem, rapowaniem. Ustawiają się w pociąg, tworząc rząd, chwytają się za ramiona i biegną, śpiewając piosenkę. Podczas refrenu zmieniają kierunek biegu.
Zabawa graficzna Fale morskie.
Tacki z piaskiem.
Dzieci rysują palcami na piasku fale morskie – linie faliste i spiralne.
Kolorowanka Żaglówka.
Dla dziecka: kolorowanka przedstawiająca żaglówkę, kredki.
Rodzic daje dziecku kolorowankę. Dzieci kolorują rysunek żaglówki według własnego pomysłu.
Ćwiczenia oddechowe Która żaglówka popłynie dalej?
Kartki papieru.
Dzieci zgniatają kartki, tworząc kulki. Następnie parami ustawiają żaglówki na krawędzi stolika i mocno dmuchają. Wygrywają osoby, których żaglówki popłyną jak najdalej.
Rozmowa na temat zasad bezpiecznego przebywania nad wodą.
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
Rodzic prosi dzieci, aby powiedziały, jak należy zachowywać się nad wodą. Dzieci odpowiadają na pytanie: Czego nie wolno robić nad wodą?, np. wchodzić samodzielnie do wody bez opieki rodziców, oddalać się od rodziców, kąpać się w głębokiej wodzie, gdy ktoś nie umie pływać. Dzieci dzielą się również swoimi doświadczeniami, jak można spędzać czas nad wodą (np. budować zamki z piasku, łowić ryby, kopać dołki, pływać na strzeżonym przez ratownika kąpielisku lub popłynąć statkiem).
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski cz.
Lusterko dla każdego dziecka.
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski cz. Dzieci powtarzają za Rodzicem głoskę cz; kontrolując w lusterku pracę języka. Głoska cz jest głoską przedniojęzykowo-dziąsłową, zwarto-szczelinową. Powstaje przez uniesienie języka za górne zęby, do wałka dziąsłowego, z jednoczesnym zwarciem zębów i wysunięciem zaokrąglonych warg do przodu.
Ćwiczenia grafomotoryczne Tory pociągu.
Długie arkusze papieru, kredki.
Rodzic rysuje szyny, a dzieci kreślą między nimi linie pionowe, czyli podkłady, jednocześnie wymawiając sylaby: cza, czo, cze, czu, czy.
Rozmowa na temat: Co robić, gdy się zgubię na wakacjach?
Rodzic prosi, aby dzieci odpowiedziały, co powinny zrobić, gdy się zgubią na wakacjach. Sprawdza, czy dzieci wiedzą, jak się nazywają, w jakiej miejscowości mieszkają. Tłumaczy, co może pomóc w takiej sytuacji: poproszenie o pomoc przedstawiciela służb mundurowych (np.: policjanta, ochroniarza, strażnika miejskiego) lub rodzinę z dziećmi, ratownika; noszenie ubrań z wszywką, na której znajduje się numer telefonu do rodziców, bransoletka na rękę z numerem.
Miłej zabawy.
Mariola Wnuk
Comments are closed.