Witam Was 🙂
Mam nadzieję, że majówka się udała i jesteście gotowi do pracy. Tak więc, zaczynamy!
edukacja polonistyczno – przyrodnicza – 2 godz.
Dziś przeniesiemy się do świata ptaków i dowiemy się o ich wiosennych zachowaniach.
Otwórzcie podręcznik na str. 18 – 19. Wysłuchajcie tekstu pt. „Kto puka” czytanego przez rodzica, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania zawarte pod ilustracją. W zeszycie ćwiczeń na str. 20 wykonajcie ćwiczenia 1- 3. Proszę rodziców o przeczytanie dzieciom informacji o ptasich gniazdach w podręczniku na str. 20 – 21. Obejrzyjcie filmy:
Pierwszy pt. „Ptaki wiosną”, dowiecie się co robią ptaki po przylocie do Polski? Podglądniecie takie gatunki, jak: kos, sikory, kowalik, zięba, dzięcioł średni, szpak, pełzacz leśny, sójka, rudzik Ptaki wiosną – YouTube (około 3 min.)
Film pt. ,,Ptaki budują gniazda”, z którego dowiecie się jakie gniazda budują różne ptaki i jak wyglądają ptasie jaja. Ptaki budują gniazda – YouTube (około 3 min.),
Film pt. Budowa jaskółczego gniazda – YouTube Około (około 2 min.), dowiecie się jak buduje gniazdo jaskółka oknówka.
Film pt. Bociany budują gniazdo, Rudołtowice 20.06.2014 – YouTube (około 3 min.)
Boćki upodobały sobie słup i przystąpiły do żmudnej roboty …
Dla utrwalenia wiadomości o ptakach – wykonajcie ćwiczenia 4 – 5 ze str. 21 – 22 w ćwiczeniówce.
edukacja matematyczna – 1 godz.
Na dzisiejszej lekcji poznacie nowe pojęcie „kilogram”. Otwórzcie podręcznik na str. 36. Przyjrzyjcie się ilustracji i odpowiedzcie na pytania: Która dziewczynka na dwuramiennej huśtawce waży więcej ? Co dzieje się z osobą cięższą na huśtawce, a co z lżejszą?
Spójrzcie teraz na ilustracje niżej. Czym się różnią?, Które zabawki ważą tyle samo? Co jest cięższe? Zorganizujcie w domu podobną zabawę z ważeniem.
Czy wiecie: Do czego (w jakim celu) używamy wagi?, Gdzie możemy się spotkać z wagą (waga sklepowa, kuchenna, lekarska, łazienkowa, jubilerska, towarowa).
Obejrzyjcie teraz króciutką prezentację opisującą rodzaje wag. Proszę rodziców o odczytanie dzieciom informacji przedstawionych na slajdach. Uwaga, oto waga! – Scholaris
Przyjrzyjcie się teraz ilustracji na str.37. Czy wiesz jak nazywają się te wagi i do ważenia czego są potrzebne?
Zapamiętaj!
Podstawową jednostką masy jest „kilogram”, zapisujemy w skrócie ” kg”.
Co może ważyć 1 kilogram? Podaj przykłady. Przygotujcie teraz produkty tj. mąka, cukier, sól i odszukajcie na ich opakowaniach zapis wagi.
W zeszycie zapiszcie:
Kilogram to jednostka masy.
1 kilogram – 1kg
Dla utrwalenia poznanych wiadomości rozwiążcie zadania w ćwiczeniówce na str. 45.
A teraz „myślenie jest w cenie”. Otwórzcie podręcznik na str. 38 ” Pomyślę i rozwiąże” – wykonajcie zadania (ustnie). Rozwiązanie do zadania 3 wykonajcie w zeszycie. Najpierw obliczcie: Ile ważą pomarańcze, Ile ważą jabłka? (zapiszcie działania i obliczcie), a następnie napiszcie działanie i obliczcie do pytania: O ile kilogramów lżejsze są pomarańcze od jabłek? (pamiętajcie, aby odpowiedzi na pytania pisać całym zdaniem oraz pamiętajcie o zapisaniu jednostek).
Prześlijcie zdjęcie pracy wykonanej w zeszycie do jutra tj. 05.05.2020r.
Rodzice. Informację zwrotną na temat wszystkich prac dzieci ocenianych w danym tygodniu będę przesyłała Państwu po weekendzie (w poniedziałek następnego tygodnia).
Dla chętnych – „Pomyślę i rozwiążę” str. 39 w podręczniku.
Powodzenia. Pozdrawiam Was 🙂
Comments are closed.