Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej, kl. II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna

Temat: Każdy z nas jest ważny. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś wypowiesz się na temat przeczytanego tekstu i własnych doświadczeń; Dowiesz się, że każdy ma w sobie coś wyjątkowego, co sprawia, że jest ważny i wartościowy; Poćwiczysz pisownię trudnych do zapisania wyrazów.

  1. Zastanów się i powiedz, po czym inni Cię rozpoznają. Weź pod uwagę cechy twarzy, sylwetki, styl ubierania się, cechy charakteru, zdobyte wiadomości i umiejętności.
  2. Przeczytaj opowiadanie R. Witka pt.,, Każdy jest ważny”, podręcznik, s. 41.
  3. Odpowiedz na pytania zawarte w ćwiczeniach: 1,2,3, podręcznik, s. 41.
  4. Odrysuj w zeszycie własną dłoń, na jej środku zapisz i dokończ wybrany zwrot: Umiem….; Jestem dumny/dumna z …..Na palcach dłoni napisz swoje zalety, mocne strony, szczególne zdolności i umiejętności.
  5. Wykonaj ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 56. Wykonaj podpunkt – napisz w zeszycie kilka zdań na temat swoich ulubionych zajęć. Jeśli chcesz, możesz jeszcze raz napisać o Twoich umiejętnościach.
  6. Wykonaj ćwiczenie 2, zeszyt ćwiczeń, s. 56, zgodnie z poleceniem. Zauważ, że każde dziecko ma inne uzdolnienia. Zapamiętaj, że każdy człowiek jest wartościowy i ważny dla swojej rodziny, grupy rówieśników, dla kraju i świata. Przeczytaj informację z ramki mówiącą o tym , co sprawia, że mamy poczucie własnej wartości, podręcznik, s. 41.
  7. Utrwal pisownię wyrazów z ó niewymiennym – ćwiczenie 3, zeszyt ćwiczeń, s. 57.
  8. Do podanych wyrazów oznaczających cechy, dobierz wyrazy z ramki o znaczeniu przeciwnym, np. drogi – niedrogi, tani. Zauważ, że przeczenie nie z cechami piszemy łącznie, np. nieśmiały, niewinny, niedojrzały itp.
  9. Poćwicz pisownię wyrazów z ó niewymiennym w ćwiczeniach: 1 – 5, ,, Potyczki ortograficzne”, s. 28, 29.

Zajęcia komputerowe

Temat: W królestwie mrówek – programowanie na dywanie.

Na dzisiejszej lekcji rozwiążesz zadanie o treści matematycznej; Poznasz metodę kodowania, opartą na ilustracji.

  1. Przeczytaj objaśnienie ćwiczenia 1, podręcznik, s. 50. Pamiętaj, że mrówki ,, komputerowe” budują swoje kopce zgodnie z programem. Przeczytaj i rozwiąż łamigłówkę, opisaną na niebieskim polu.
  2. Wykonaj ćwiczenie 2, podręcznik, s. 51 – narysuj drogi dla mrówek, zgodnie z kodem stworzonym przez mrówkę Kornelię. Napisz, co przyniosły mrówki: Gienia, Zenobia, Penelopa, Pelagia.
  3. Rozwiąż łamigłówki z programowania: Obroty poziom 2. Zaprowadź hipcia do wody. Przesuń odpowiednie polecenia na obszar roboczy i uruchom swój kod.

Życzę miłej pracy i zabawy 🙂

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Zajęcia komputerowe – 1 godz.

Przejdź do treści