Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna

Temat: Mój dzień na wsi. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś przeczytasz różne teksty, wyszukasz w nich informacje, utrwalisz pisownię wyrazów z rz po spółgłoskach.

  1. Przeczytaj opowiadanie pt. ,, Zwykły czy niezwykły”, podręcznik, s. 16, 17.
  2. Wykonaj ćwiczenie 1 i 2, podręcznik, s. 17.
  3. Obejrzyj film pt.,, Jak bawiły się dzieci na wsi sto lat temu”, ok. 5 min.
  4. Spróbuj odpowiedzieć na pytanie –  które dawne pomysły wykorzystałbyś  w dzisiejszych zabawach?
  5. Na podstawie opowiadania ,, Zwykły czy niezwykły” wykonaj ćwiczenie 1, s. 16, zeszyt ćwiczeń, zgodnie z poleceniami. Pamiętaj, że czasowniki to części mowy oznaczające czynności i stany, odpowiadają na pytania: Co robi? Co się z nim dzieje? Występują w trzech osobach : pierwszej – ja, drugiej – ty, trzeciej – on, ona, ono (liczba pojedyncza).
  6. Przypomnij sobie spółgłoski, po których piszemy rz. Wyszukaj w zdaniu wyrazów z rz po spółgłosce p. Zapamiętaj, że po spółgłosce p piszemy rz. Wyjątkami od reguły są: pszczoła, pszenica.
  7. Wykonaj ćwiczenie 3, s. 17, zeszyt ćwiczeń w  podręczniku. Możesz opowiedzieć rodzicowi o swoim niezwykłym dniu lub przedstawić go w formie komiksu (dla chętnych).

Edukacja przyrodnicza

Temat: Zboża na polu. (Zapisz w zeszycie)

Dziś dowiesz się, jakie zboża rosną na polu i jakie produkty się z nich wytwarza.

  1. Obejrzyj krótką prezentację pt. ,, Rośliny zbożowe”, ok. 2 min https://www.youtube.com/watch?v=IeBQ2CsejzM
  2. Przeczytaj informacje pt. ,, Zboża na polu”, podręcznik, s. 18, 19.
  3. Zamknij podręcznik i powiedz, co zapamiętałeś o zbożach uprawnych. Spróbuj odpowiedzieć na pytania: Ile znasz rodzajów zbóż?, Jakie są ich nazwy? Co produkuje się z pszenicy, żyta, owsa, jęczmienia oraz kukurydzy?
  4. Przeczytaj głośno informację w podręczniku, s. 19. Zapamiętaj wyraz pszenica.
  5. Obejrzyj film pt. ,, Polskie zboża”, 1 min. https://www.youtube.com/watch?v=hm2zD4Ozqac
  6. Wykonaj ćwiczenie 5, s. 18 w zeszycie ćwiczeń.

Edukacja matematyczna

Temat: Odejmowanie w zakresie 100. (Zapisz w zeszycie)

Dziś będziesz odejmował liczby, wykonasz m.in. obliczenia odległości i obliczenia zegarowe.

  1. Przyjrzyj się ilustracji w zadaniu 1, s. 40 w podręczniku. Na tablicy jest 45 kartoników. Dzieci zabierają 7. Ile zostanie? Aby ułatwić obliczenie 45-7 dzieci najpierw odjęły 5 jedności z liczby 45 , zostało im 40, a następnie z liczby 40 odjęły jeszcze 2 jedności. Zostało im 38. Zapis: 45-7= 45 – 5 – 2 = 40 – 2= 38, 45-7=38; Odp.: Dzieciom zostanie 38 kartoników.
  2. Wykonaj zadanie 2, s. 40 w podręczniku.
  3. Wykonaj zadania 3 -5, s. 41 w podręczniku, zgodnie z poleceniami.
  4. Wykonaj obliczenia w zadaniu 1, s. 49 w zeszycie ćwiczeń.
  5. Rozwiąż zadania z treścią 1 – 4, s. 49 w zeszycie ćwiczeń, zgodnie z poleceniami. Zadanie 4 rozwiąż w zeszycie i wyślij do oceny pod nazwą Zadanie – do czwartku.

Edukacja muzyczna

Posłuchaj piosenki pt.,, Świat woła o pomoc”, ok. 3 min. https://www.youtube.com/watch?v=Cf1KU7nP5iw Naucz się piosenki w ciągu tygodnia. Jej słowa znajdziesz w podręczniku ,,Muzyka”, s. 76. Wykonaj ćwiczenia 3 i 4, s. 77 w podręczniku. Zdjęcie ekologicznego instrumentu wraz z jego nazwą wyślij do oceny – do piątku. Wyrecytuj rytmicznie hasła ekologiczne, grając na teczkach z gumką i własnym ekologicznym instrumencie. Hasła umieszczone są u dołu podręcznika, s. 77.

Wychowanie fizyczne

Na dzisiejszej lekcji proponuję ćwiczenia z piłką. Obejrzyj film pt.,, Wychowanie fizyczne w domu cz.1 a: rozgrzewka nr 1 z piłką https://www.youtube.com/watch?v=vPchQOfveS8 Wykonuj ćwiczenia z prowadzącym.

Życzę miłej pracy i zabawy 🙂

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,

Edukacja matematyczna – 1 godz.,

Edukacja muzyczna – 1 godz.,

Wychowanie fizyczne – 1 godz.

 

 

Przejdź do treści