Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna
Temat: Mój dzień na wsi. ( Zapisz w zeszycie)
Dziś przeczytasz różne teksty, wyszukasz w nich informacje, utrwalisz pisownię wyrazów z rz po spółgłoskach.
- Przeczytaj opowiadanie pt. ,, Zwykły czy niezwykły”, podręcznik, s. 16, 17.
- Wykonaj ćwiczenie 1 i 2, podręcznik, s. 17.
- Obejrzyj film pt.,, Jak bawiły się dzieci na wsi sto lat temu”, ok. 5 min.
- Spróbuj odpowiedzieć na pytanie – które dawne pomysły wykorzystałbyś w dzisiejszych zabawach?
- Na podstawie opowiadania ,, Zwykły czy niezwykły” wykonaj ćwiczenie 1, s. 16, zeszyt ćwiczeń, zgodnie z poleceniami. Pamiętaj, że czasowniki to części mowy oznaczające czynności i stany, odpowiadają na pytania: Co robi? Co się z nim dzieje? Występują w trzech osobach : pierwszej – ja, drugiej – ty, trzeciej – on, ona, ono (liczba pojedyncza).
- Przypomnij sobie spółgłoski, po których piszemy rz. Wyszukaj w zdaniu wyrazów z rz po spółgłosce p. Zapamiętaj, że po spółgłosce p piszemy rz. Wyjątkami od reguły są: pszczoła, pszenica.
- Wykonaj ćwiczenie 3, s. 17, zeszyt ćwiczeń w podręczniku. Możesz opowiedzieć rodzicowi o swoim niezwykłym dniu lub przedstawić go w formie komiksu (dla chętnych).
Edukacja przyrodnicza
Temat: Zboża na polu. (Zapisz w zeszycie)
Dziś dowiesz się, jakie zboża rosną na polu i jakie produkty się z nich wytwarza.
- Obejrzyj krótką prezentację pt. ,, Rośliny zbożowe”, ok. 2 min https://www.youtube.com/watch?v=IeBQ2CsejzM
- Przeczytaj informacje pt. ,, Zboża na polu”, podręcznik, s. 18, 19.
- Zamknij podręcznik i powiedz, co zapamiętałeś o zbożach uprawnych. Spróbuj odpowiedzieć na pytania: Ile znasz rodzajów zbóż?, Jakie są ich nazwy? Co produkuje się z pszenicy, żyta, owsa, jęczmienia oraz kukurydzy?
- Przeczytaj głośno informację w podręczniku, s. 19. Zapamiętaj wyraz pszenica.
- Obejrzyj film pt. ,, Polskie zboża”, 1 min. https://www.youtube.com/watch?v=hm2zD4Ozqac
- Wykonaj ćwiczenie 5, s. 18 w zeszycie ćwiczeń.
Edukacja matematyczna
Temat: Odejmowanie w zakresie 100. (Zapisz w zeszycie)
Dziś będziesz odejmował liczby, wykonasz m.in. obliczenia odległości i obliczenia zegarowe.
- Przyjrzyj się ilustracji w zadaniu 1, s. 40 w podręczniku. Na tablicy jest 45 kartoników. Dzieci zabierają 7. Ile zostanie? Aby ułatwić obliczenie 45-7 dzieci najpierw odjęły 5 jedności z liczby 45 , zostało im 40, a następnie z liczby 40 odjęły jeszcze 2 jedności. Zostało im 38. Zapis: 45-7= 45 – 5 – 2 = 40 – 2= 38, 45-7=38; Odp.: Dzieciom zostanie 38 kartoników.
- Wykonaj zadanie 2, s. 40 w podręczniku.
- Wykonaj zadania 3 -5, s. 41 w podręczniku, zgodnie z poleceniami.
- Wykonaj obliczenia w zadaniu 1, s. 49 w zeszycie ćwiczeń.
- Rozwiąż zadania z treścią 1 – 4, s. 49 w zeszycie ćwiczeń, zgodnie z poleceniami. Zadanie 4 rozwiąż w zeszycie i wyślij do oceny pod nazwą Zadanie – do czwartku.
Edukacja muzyczna
Posłuchaj piosenki pt.,, Świat woła o pomoc”, ok. 3 min. https://www.youtube.com/watch?v=Cf1KU7nP5iw Naucz się piosenki w ciągu tygodnia. Jej słowa znajdziesz w podręczniku ,,Muzyka”, s. 76. Wykonaj ćwiczenia 3 i 4, s. 77 w podręczniku. Zdjęcie ekologicznego instrumentu wraz z jego nazwą wyślij do oceny – do piątku. Wyrecytuj rytmicznie hasła ekologiczne, grając na teczkach z gumką i własnym ekologicznym instrumencie. Hasła umieszczone są u dołu podręcznika, s. 77.
Wychowanie fizyczne
Na dzisiejszej lekcji proponuję ćwiczenia z piłką. Obejrzyj film pt.,, Wychowanie fizyczne w domu cz.1 a: rozgrzewka nr 1 z piłką https://www.youtube.com/watch?v=vPchQOfveS8 Wykonuj ćwiczenia z prowadzącym.
Życzę miłej pracy i zabawy :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.,
Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,
Edukacja matematyczna – 1 godz.,
Edukacja muzyczna – 1 godz.,
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Comments are closed.