Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja przyrodnicza

Temat: Zwierzęce rodziny. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś dowiesz się, jak rozwijają się zwierzęta.

  1. Przeczytaj głośno tekst pt. ,, Jak rozmnażają się zwierzęta?”, podręcznik, s. 78,79.
  2. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wykluwa się pisklę kury i w jakich warunkach może się rozwijać, obejrzyj film pt. ,, Jak z jajka powstaje kura?”, ok. 5 min na https://www.youtube.com/watch?v=LsrRsxF0teE
  3. Obejrzyj teraz film pt. ,, Ptaki budują gniazda”, ok. 3 min., a dowiesz się jakie gniazda budują różne ptaki i jak wyglądają ptasie jaja https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM
  4. Wykonaj ćwiczenie 4, s. 81 w zeszycie ćwiczeń.
  5. Obejrzyj krótką prezentację pt. ,, Ptaki i ssaki domowe “, ok.1 min. https://www.youtube.com/watch?v=rLpEXrJ9QpI
  6. Na podstawie obejrzanych filmów i informacji z podręcznika wykonaj ćwiczenie 5, s. 81 w zeszycie ćwiczeń.
  7. Zapamiętaj, że kiedy spotkasz młode dzikie zwierzęta, nie wolno Ci do nich podchodzić, ani ich przenosić. Zajmują się bowiem nimi dorosłe osobniki.
  8. Wykonaj ćwiczenia sprawdzające Twoją wiedzę przyrodniczą w zeszycie ćwiczeń, s. 82, 83.

Edukacja polonistyczna

Temat: Poznajemy baśń Hansa Christiana Andersena pt. ,, Pięć ziarenek grochu”. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś poznasz bohaterów baśni ,, Pięć ziarenek grochu”; Przypomnisz sobie, czego potrzebują rośliny, aby mogły rosnąć i prawidłowo się rozwijać.

  1. Posłuchaj baśni ,, Pięć ziarenek grochu” Hansa Christiana Andersena – bajki czytane, czas ok. 8 min. https://www.youtube.com/watch?v=WkKx0kD26_Q
  2. Przeczytaj krótką informację o autorze baśni: H. Ch. Andersen urodził się 2 kwietnia 1805 r. w Odensee. Był popularnym duńskim pisarzem i poetą, którego głównym zainteresowaniem były  baśnie. W ich świat wprowadziła go babcia ze strony ojca. Pierwszy ich zbiór nosił tytuł ,, Baśnie opowiedziane dla dzieci”. Bogatą listę baśni Andersena znajdziesz w internetowej Wikipedii. H. Ch. Andersen zmarł w Kopenhadze 4 lipca 1875r.
  3. Odpowiedz ustnie na pytania : – Gdzie mieszkały ziarenka grochu?, – Ile ich tam było?, – Dlaczego ziarenkom było coraz ciaśniej w zielonym strączku?, – Jakie warunki sprzyjały szybkiemu rozwojowi rośliny?, – Gdzie wylądował strączek grochu?, – Do czego chłopiec wykorzystał ziarenka?, Które ziarenko grochu trafiło do dziewczynki?- Dlaczego dziewczynka wyzdrowiała?
  4. Dokończ w zeszycie zdanie : Gdybym był/ była groszkiem z baśni H. Ch. Andersena, to …..Pamiętaj, że rosnący groszek pomógł chorej dziewczynce wyzdrowieć.
  5. Zapisz w zeszycie wniosek: Będę pomocnym ,, groszkiem” dla potrzebujących ludzi.
  6. Możesz zilustrować w zeszycie wybrany fragment baśni (dla chętnych).

Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej

Temat: Doskonalimy umiejętności ortograficzne – stosujemy poznane zasady pisowni.

Dziś uzupełnisz list Wiosny do dzieci.

  1. Uzupełnij luki w tekście brakującymi literami lub dwuznakami. Możesz to zrobić w formie ustnej lub zapisać w zeszycie.
  2. Tekst:   Witajcie, drogie dzieci! Pięknie mnie p_ywitałyście. W podzięce p_yniosłam Wam : p_ ebiśniegi i p_ylaszczki, kolorowe t_lipany i ż_łte żonkile. Pracowite p_czoły już niedługo wylecą z _li do sad_w pełnych kwitnących d_ew owocowych. Dziękuję Wam za bu_ ki lęgowe dla ptak_w i bocianie gniazda. Miło będzie podziwiać młode bociani_tka i inne pisklęta. A sprytne jask_łki będą kręcić k_łka i zniżać lot p_ed deszczem. Usiądźcie na parkowej ła_ce, posłuchajcie głos_w ptak_w. P_yjrzyjcie się roślinom budzącym się do życia. Weźcie do rąk l_pę i badajcie moje tajemnice… Pozdrawiam Was serdecznie, powodzenia, dobrej zabawy.     Wiosna

Wychowanie fizyczne

Proponuję zabawy z piłką na własnym podwórku: podrzucanie i chwytanie piłki, przekładanie piłki przed i za sobą, toczenie, kozłowanie piłki lewą i prawą ręką, rzut piłką do celu .

Powodzenia i miłej zabawy:)

Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej – 1 godz.,

Wychowanie fizyczne – 1 godz.

 

Przejdź do treści