Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Dzień dobry,

Edukacja polonistyczna

Temat: Co słychać wiosną u zwierząt? (Zapisz w zeszycie)

Dziś przeczytasz wiersz z odpowiednią intonacją, utworzysz zdrobnienia podanych wyrazów, wykonasz ćwiczenia ortograficzne, napiszesz opowiadanie.

  1. Przeczytaj głośno i wyraziście wiersz pt. ,, Dlaczego cielę ogonem miele? ”, podręcznik, s. 74, 75. W trakcie czytania zwracaj uwagę na znaki przestankowe.
  2. Zapoznaj się z nowym wyrazem seradela, wyjaśnienie w podręczniku, s. 75.
  3. Odpowiedz na pytania zawarte w ćwiczeniu 2, s. 75.
  4. Wyszukaj w wierszu wyrazów rymujących się z wyrazem cielę i zapisz je w zeszycie, podręcznik – ćwiczenie 4, s. 75.
  5. Wykonaj rysunek w zeszycie zgodnie z poleceniem – ćwiczenie 5, s. 75.
  6. Wykonaj ćwiczenie 4, s. 4 oraz ćwiczenia 5,6 s. 5 w ,, Potyczkach ortograficznych”.
  7. Wykonaj ćwiczenia 1,2, 3, s. 80 w zeszycie ćwiczeń, zgodnie z poleceniami.
  8. Utwórz zdrobnienia wyrazów: krowa, świnia, kot, koza, zając, ptak – napisz je w zeszycie.
  9. Obejrzyj historyjkę obrazkową w podręczniku, ćwiczenie 1, s. 76. Opowiedz ją z pomocą pytań zamieszczonych nad obrazkami. Pamiętaj, że opowiadanie składa się z trzech części : wstęp – Kiedy i gdzie to się działo?, rozwinięcie – Co się wydarzyło?, zakończenie – Jak to się skończyło? Nadaj tytuł historyjce. Wykonaj podpunkt ćwiczenia 1, s. 77. Całe opowiadanie zapisz w zeszycie. Przeczytaj je głośno.

Zajęcia komputerowe

Temat: Uciekaj kotku – tworzymy grę w Scratchu.

Dziś spróbujesz stworzyć w znanym Ci już programie Scratch własną grę, której bohaterami będą kot i mysz. Kot w tej grze ma gonić mysz, a kiedy ją złapie – sam może np. zniknąć.

  1. Zastanów się, co należy zrobić, by gra spełniała opisane wyżej założenia, np. jakie kolejne elementy powinny się w niej pojawić.
  2. Aby ułatwić Ci tworzenie gry, proponuję obejrzenie przykładowego filmu instruktażowego pt. ,, Moja pierwsza gra. Jak zrobić grę w Scratch” , czas filmu: ok. 18 min. https://www.youtube.com/watch?v=OWFRDxKT9Ac
  3. Teraz postępuj według 4 punktów schematu w podręczniku, s. 46.
  4. Wykonaj kolejno ćwiczenia 1 – 4, s. 46, 47 zgodnie z poleceniami. Pamiętaj, aby zbudować dwa oddzielne skrypty dla każdego z duszków.

Życzę miłej pracy i zabawy podczas tworzenia gry 🙂

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Zajęcia komputerowe – 1 godz.

Przejdź do treści