Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Dzień dobry

Edukacja polonistyczna

Temat: Wiosna w sadzie. (Zapisz w zeszycie)

Dziś poznasz wygląd wiosennego sadu, podzielisz się własnymi obserwacjami.

  1. Przeczytaj głośno wiersz D. Gellner ,, Sad rozkwita ”, podręcznik, s. 70. Czytając zwracaj uwagę na znaki przestankowe i właściwą intonację.
  2. Odpowiedz ustnie na pytania zawarte w ćwiczeniach 1 i 2, s. 70, wskaż fragmenty opisujące wygląd drzew oraz zachowanie ptaka.
  3. Obejrzyj kwitnące drzewa owocowe na https://www.youtube.com/watch?v=3uPst__IFB0
  4. Wykonaj ćwiczenia 1 – 3, s. 76 w zeszycie ćwiczeń zgodnie z poleceniami. Zapamiętaj pisownię wyrazu pszczoła – przeczytaj zasadę w podręczniku, s. 71.
  5. Ułóż i zapisz w zeszycie zdania z wyrazami : pszczoła, pszczelarz.
  6. Utwórz rodzinę wyrazów sad i owoc i zapisz je w zeszycie.
  7. Naucz się pięknie czytać wiersz pt. ,, Sad rozkwita”.

Edukacja przyrodnicza

Temat: Od kwiatu do owocu. (Zapisz w zeszycie)

Dziś poznasz etapy powstawania owocu.

  1. Obejrzy film przyrodniczy pt. Od kwiatu do owocu – Przyroda, klasa II .. https://www.youtube.com/watch?v=pcMM8SiOIDg
  2. Przeczytaj głośno tekst informacyjny pt. ,, Od kwiatu do owocu ”, podręcznik, s. 71
  3. Przyjrzyj się ilustracjom obok tekstu i spróbuj porównać wygląd jabłoni kwitnącej  i jabłoni owocującej.
  4. Na podstawie przeczytanego tekstu opowiedz własnymi słowami, w jaki sposób powstają owoce.
  5. Zilustruj w zeszycie jeden z wybranych etapów powstawania owocu i przepisz odpowiadające mu zdanie z tekstu informacyjnego, s. 71 w podręczniku.
  6. Wykonaj ćwiczenie 4 i 5 w zeszycie ćwiczeń, s. 77. Przeczytaj głośno informację w ramce o kwiatach drzew owocowych.
  7. Wykonaj ćwiczenie 6  w zeszycie ćwiczeń, s. 78

Edukacja matematyczna

Temat: Odczytujemy wskazania zegarów. (Zapisz w zeszycie)

Dziś będziesz odczytywać godziny i minuty na zegarach; Dowiesz się, co to jest kwadrans; Wykonasz obliczenia zegarowe.

  1. Obejrzyj film edukacyjny pt. ,, Poznaję jednostkę czasu – kwadrans ” i w trakcie jego trwania omawiaj ustnie (samodzielnie lub z pomocą rodzica) przedstawione w nim zadania https://www.youtube.com/watch?v=3_RbYM_nDYg
  2. Wykonaj w zeszycie zadanie 1 oraz 2, s. 33, podręcznik. Zapisz informację z ramki do zeszytu i zapamiętaj ją.
  3. Ustaw podane godziny na modelu zegara, który wykonałeś wczoraj. Co zauważasz? – Odpowiedz ustnie.
  4. Wykonaj zadania 1, 2 w zeszycie ćwiczeń. s. 45.

Wychowanie fizyczne

Dziś proponuję ćwiczenia na własnym podwórku, np.: przejście po linii ułożonej z patyków, skok dosiężny do gałęzi drzewa, rzuty na odległość i do celu szyszkami lub kawałkami kory na przemian prawą i lewą ręką, trucht połączony z pokonywaniem naturalnych przeszkód, np. szyszek, kamyków.

Powodzenia 🙂

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,

Edukacja matematyczna – 1 godz.,

Wychowanie fizyczne – 1 godz.

Przejdź do treści