Woda potrzebna na co dzień

Witajcie Drodzy Uczniowie 🙂

Mam nadzieję, że po świętach jesteście wszyscy zdrowi, wypoczęci i gotowi do dalszej nauki 🙂

Edukacja polonistyczno – przyrodnicza – 2 godz.

Wysłuchajcie wiersza Jana Brzechwy pt. ” Żaba” lub poproście rodziców o przeczytanie tego wiersza z podręcznika do języka polskiego cz. 4 str. 4-5.                                                                                                                                                Żaba – Jan Brzechwa – animowany wierszyk z obrazkami …

Odpowiedzcie na pytania:
– Kto jest bohaterem wiersza?
– Do kogo przyszła żaba?
– Co powiedział pan doktor?
– Czy żaba wyzdrowiała?
– Co było potrzebne żabie, o czym zapomniał pan doktor?

Drodzy rodzice proszę o przeczytanie dziecku krótkiej informacji na temat wody i jej znaczenia.

Mówiąc woda, najczęściej mamy na myśli przejrzystą, bezbarwną ciecz, która nie ma ani zapachu, ani wyraźnego smaku. Jednak bez niej życie nie byłoby możliwe. Znajdziesz ją wszędzie: w kranie, powietrzu, ziemi, jedzeniu,          w każdym żywym organizmie, również w Tobie.

Każde zwierzę potrzebuje wody do picia, ale także po to, aby prawidłowo funkcjonować. Dla niektórych zwierząt jest ona również środowiskiem życia: w niej rozmnażają się, zdobywają pożywienie, budują gniazda na wodzie, budują swoje “domy” pod wodą.

Teraz już wiecie dlaczego żaba zmieniła się w garstkę proszku?.

Woda jest również środowiskiem życia różnych gatunków roślin. Rośliny, aby rosnąć i rozwijać się potrzebują wody. Jest ona im niezbędna między innymi do produkcji pokarmu. Dzięki wodzie w organizmie rośliny transportowane są np. substancje pokarmowe. Wraz z wodą rośliny czerpią z gleby sole mineralne potrzebne im do prawidłowego rozwoju.

Obejrzyjcie filmik pt. ” Jak rośliny piją wodę?”. Doświadczenia dla dzieci. JAK ROŚLINY PIJĄ WODĘ …  (2 min. 38 s)

Doświadczenie możesz zrobić w domu. Potrzebujesz roślinę o białych kwiatach np. stokrotkę oraz słoiczek z wodą i rozpuszczonym w niej barwnikiem np. atramentem. Wstaw ścięty kwiat do słoiczka i po dwóch dniach zobacz,    co się z nim stanie. Przyjrzyj się dokładnie zabarwieniu łodygi i kwiatu.

Zachęcam do obejrzenia filmów:                                                                                                                                              Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 6 – Staw – YouTube   (15 minut)

Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 10 – Jezioro – YouTube  (15 minut)

Czytamy, myślimy, piszemy – wykonajcie ćwiczenia 1-2 str. 4 w ćwiczeniówce do języka polskiego      cz.4.                                                                                                                                                                                      Znaczenie wody – ćwiczenie 3- 4 str.4-5 – przyjrzyjcie się ilustracjom, zdjęciom i powiedzcie, do czego rośliny, zwierzęta i ludzie potrzebują wody? Podajcie inne przykłady, które pokazują, że roślinom, zwierzętom i ludziom jest potrzebna woda.                                                                                                                                                                     Pisownia  wyrazów z głoskami miękkimi – ćwiczenie 5 str. 5 – uzupełnijcie zdania odpowiednimi wyrazami z ramki.

Nauczcie się pięknie czytać wiersz Jana Brzechwy pt. “Żaba”.

Edukacja matematyczna – 1 godz.

Dodajemy i odejmujemy w zakresie 20 – wykonajcie ćwiczenia 1-3 str. 41 w ćwiczeniówce.                                          Na zakończenie poćwiczcie przy muzyce:                                                                                                                                   KTO JAK SKACZE – Wygibasy z naszej klasy – piosenka dla …                                                                                               Miłego dnia 🙂  Pozdrawiam Was 🙂  

Przejdź do treści