Witam Was Starszaki

Termin: 16.04.2021 ( piątek) tydzień 3

Temat tygodnia: Mali strażnicy przyrody

Dzień 4: Nasze rady na odpady

• Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia – Wszystko ma swój znak.

R. mówi pierwszą połowę zdania, a dzieci dodają swoje propozycje jego zakończenia, zwracając uwagę, jakie oznaki są znakami podanych sytuacji.

Np.

– Kiedy słońce zachodzi, dzieci: to znak, że zbliża się wieczór.

– Kiedy niebo się zachmurzy… (to znak, że będzie burza).

– Kiedy śnieg topnieje… (to znak, że zbliża się wiosna).

– Kiedy świeci słońce i pada deszcz… (to znak, że na niebie pojawi się tęcza).

– Kiedy liście spadają z drzew… (to znak, że zbliża się jesień).

– Kiedy pajęczyna się porusza… (to znak, że wpadła w nią mucha).

– Kiedy pies warczy i szczerzy kły… (to znak, że jest zły).

– Kiedy kot mruczy… (to znak, że jest zadowolony).

– Kiedy dziecko ziewa i pociera oczy… (to znak, że jest śpiące).

– Kiedy rośliny mają zwiędnięte kwiaty i liście… (to znak, że potrzebują wody).

– Kiedy w pobliżu ulicy jest duży hałas… (to znak, że jeździ nią dużo samochodów).

– Kiedy w powietrzu unosi się dużo dymu… (to znak, że jest ono zanieczyszczone).

– Kiedy dziecko ma gorączkę… (to znak, że jest chore).

– Kiedy martwe ryby pływają po powierzchni rzeki… (to znak, że jest ona zanieczyszczona).

– Kiedy zwierzęta w lesie uciekają w pośpiechu… (to znak, że coś je przestraszyło).

 

• Zabawa dydaktyczna Szukamy rady na złe odpady.

• Segregowanie opakowań.

Pudełko wypełnione różnymi opakowaniami.

R. przynosi do sali pudełko wypełnione różnymi opakowaniami: papierowymi, szklanymi, aluminiowymi i plastikowymi. Dzieci zastanawiają się, po czym są poszczególne opakowania, segregują je według materiału, z jakiego zostały wykonane.

• Zabawa Do jakiego pojemnika…?

RECYKLING – Połącz w pary (wordwall.net)

Co to jest recykling.

https://www.youtube.com/watch?v=p60yNIYrYxE&ab_channel=AbcZabawa

• Wypowiedzi na temat: Gdzie wybrałbym (wybrałabym) się na spacer?

Obrazki: jeden przedstawia łąkę lub las wiosną, drugi – zadymione miasto z ogromnymi hałdami śmieci. R. zachęca dzieci do wypowiedzi na temat: W które miejsce wybrałbym (wybrałabym) się na spacer? Dlaczego?

https://thumbs.dreamstime.com/z/por%C3%B3wnanie-brudny-i-czysty-las-121139362.jpg

• Ekspresja słowna – Co by było, gdyby wokół nas było pełno śmieci?

• Burza mózgów – Co mogą zrobić dzieci, by nie rosła góra śmieci?

Karta pracy, cz. 4, nr 5.

− Nauczcie się rymowanki. Mówcie ją i rytmicznie klaszczcie.

− Przeczytajcie, co można wrzucać do pojemników. Narysujcie odpowiednie przedmioty.

Dzieci podają swoje propozycje, w jaki sposób można wykorzystać odpady.

• Słuchanie -piosenki Cały świat w naszych rękach

https://youtu.be/pRNtFXew_VE

Dzieci w czasie brzmienia zwrotki mogą przykucnąć na dywanie i w skupieniu wysłuchać piosenki, gdy usłyszą refren poruszają się swobodnie po pokoju.

Pogodne ćwiczenia W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI – YouTube

• Spacer – budzenie zainteresowania stanem czystości najbliższego środowiska. Dzieci obserwują miejsca czyste ekologicznie oraz takie (jeżeli wystąpi taka możliwość), gdzie widać niszczycielski wpływ ludzi. Dzielą się swoimi wrażeniami.

 

• Zabawa ruchowo-naśladowcza Co ja robię?

Dziecko pokazuje czynności związane z utrzymaniem czystości w najbliższym otoczeniu. R. je naśladują, a następnie określają, co robiły, po czym następuje zamiana ról.

Z prawej strony, z lewej strony ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną.

• Zabawa Bliźniaki.

Dzieci z R. tworzą parę. Chodzą po pokoju, stykając się wymienionymi przez R. częściami ciała, np.: plecami, łokciami, uszami.

• Zabawa połączona z maszerowaniem.

Dzieci maszerują po sali i wykonują polecenia, pokazują odpowiednią nogę według słów rymowanki.

Hej, idziemy naprzód żwawo

nóżką lewą, nóżką prawą.

Hej, maszerujemy drogą

prawą nogą, lewą nogą.

I klaszczemy wciąż rękami

nad głowami, nad głowami.

Potem z lewej, z prawej strony,

no i podskok. Już zrobiony?

Poćwicz czytanie

ZWIERZĘTA NA ŁĄCE – Połącz w pary (wordwall.net)

Życzę Wam miłego weekendu i do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu : )

Zgodnie z naszą umową przynieście ze sobą teczki z książeczkami, które zabraliście do domu, tj. karty pracy, ,,do literek”, angielski i religię, wyprawki również. Prac, które wykonywaliście w domu na razie nie przynoście, ale nie martwcie się, będzie okazja żeby się nimi pochwalić. Czekam na Was z niecierpliwością : )

Rozkład jazdy autobusów znajduje się na stronie ,,aktualności przedszkola”

Przejdź do treści