Witam Starszaki

Termin 23.06.2020 (wtorek)

Temat tygodnia; Pożegnania nadszedł czas

Dzień 3:Na zawsze zapamiętasz

1. Karta pracy, cz. 4, s. 75.

Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o wakacjach. Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

2. Zabawa Wakacje.

Dla dziecka proszę przygotować: kartkę, kredki.
Rysowanie w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania:
Wakacje muszą być słoneczne. Rysowanie w lewym dolnym rogu kartki kwiatka i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być pachnące. Rysowanie w lewym górnym rogu kartki lodów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być słodkie. Rysowanie w ostatnim, pustym rogu kartki skrzyni i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. Określanie, który to róg. Rysowanie na środku kartki siebie na wakacjach.

3. Gra losowa z zastosowaniem kostki – Zapłata.

Patyczki lub inne drobne przedmioty ( po 12 dla każdego dziecka), kostka do gry.( zamiast niej można użyć małych karteczek, na których piszemy cyfry od 1 do 6, a następnie składamy lub po prostu mniemy karteczki, żeby nie było widać cyfry; karteczki wrzucamy np. do woreczka śniadaniowego)

Dzieci otrzymują po 12 patyczków lub innych drobnych przedmiotów, które będą stanowiły pieniądze w grze. Kolejno rzucają kostką (lub losują karteczkę z woreczka). Jeżeli kostka wskaże jedynkę, muszą zapłacić swojemu sąsiadowi po prawej stronie jeden patyczek, jeżeli dwójkę – płacą sąsiadowi po lewej stronie. W przypadku trójki i czwórki dzieci wpłacają po jednym patyczku do kasy na środku koła. Jeśli kostka wskaże piątkę, zabierają z kasy jeden patyczek, a jeśli szóstkę – dwa patyczki. To dziecko, które nie ma już żadnych pieniędzy, nie rzuca kostką, dopóki ich nie otrzyma. Wygrywa osoba, której został w ręce choć jeden patyczek.( Pamiętajcie, żeby wylosowaną karteczkę wrzucić znów do woreczka)

4. Zabawa rozwijająca koncentrację uwagi – Części ciała.

Nagranie dowolnej muzyki.

Dziecko maszeruje po okręgu w rytmie nagrania muzyki. Na przerwę w nagraniu wykonuje zwrot do środka okręgu. Dziecko spogląda na Rodzica, który wskazuje wybrane części ciała, równocześnie je nazywając. Podczas zabawy w pewnym momencie celowo wskazuje wybraną część ciała, inaczej ją nazywając. Dziecko, które się pomyli i nie zauważy pomyłki, przechodzi do siadu skrzyżnego.

5. Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu – rysunek.


Zabawa Dokończ zdania.

R. rozpoczyna zdania, a dziecko je kończy.

Np.: W przedszkolu lubiłem/lubiłam…

W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam…

W przedszkolu czułem się/czułam się…

Wypowiadanie się dzieci na temat: Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu.

Zdjęcia, obrazki.
Rodzic pokazuje zdjęcia zrobione podczas uroczystości, wycieczek, ciekawych zajęć w przedszkolu. Dziecko ogląda je, wspomina. Wypowiada się swobodnie na temat.

Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

Karta pracy, cz. 4, s. 76.
Rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu. Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością pór roku.

Wykonanie pracy przez dziecko.

6. Karta pracy, cz. 4, s. 77.

Czytanie tekstu z R. lub samodzielnie. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu.
Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.

7. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.2,  s. 80

Ćwiczenia w czytaniu. Dzieci czytają samodzielnie lub z pomocą R.

Pozdrawiam Was gorąco. Przypominam, że dziś jest święto Taty…Do zobaczenia jutro : )

Przejdź do treści