SMERFY

Dzień dobry Smerfiki.

Wyszukiwanie parków na obrazkach.

Albumy przyrodnicze, obrazki w gazetach…. przedstawiające parki w dużych miastach.

Rodzic prosi, aby dzieci wyszukały parki w albumach przyrodniczych. Tłumaczy, że parki to takie obszary, gdzie jest dużo drzew, trawy i gdzie można odpocząć.

Ćwiczenia ortofoniczne Odgłosy przyrody. https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

Dzieci powtarzają wysłuchane odgłosy np.: , odgłos wiatru , szum wody…. Odgłosy mogą być powtarzane w różnych kombinacjach .

Zabawa relaksacyjna Odpoczynek na łonie natury.

 

Zabawa relaksacyjna Odpoczynek na łonie natury.

Nagranie muzyki relaksacyjnej (odgłosy lasu i śpiew ptaków), odtwarzacz CD.

Rodzic prosi, aby dzieci położyły się na plecach i posłuchały jego opowieści z zamkniętymi oczami (w tle słychać ciche dźwięki muzyki).

Postanowiliśmy wspólnie wybrać się do lasu. Spakowaliśmy nasze plecaki i dziarsko wyruszyliśmy przed siebie. Wsiedliśmy do pociągu, który zatrzymał się w małej miejscowości. Ponieważ dzień był słoneczny, zrobiliśmy sobie spacer. Po dotarciu na miejsce naszym oczom ukazała się piękna i cicha polana. Nie było tam nikogo. Słychać było tylko śpiew ptaków i szum drzew. Rozłożyliśmy koce i położyliśmy się na nich, obserwując, jak na niebie wolno przesuwają się chmury. Zasnęliśmy. Po jakimś czasie obudziło nas kapa­nie kropel deszczu. Szybko zebraliśmy nasze rzeczy i pobiegliśmy do pociągu, który zawiózł nas do naszej miejscowości. To była cudowna wyprawa!

Dzieci otwierają oczy i opowiadają o swoich wrażeniach (co słyszały, czy to było przyjemne). Mogą naśladować poszczególne etapy opowieści (np. pakowanie plecaka, spacer, leżenie na kocach, bieg).

Obrazki motyli: cytrynka i pazia królowej.

Rodzic prezentuje dzieciom obrazki. Pyta, czy wiedzą, co one przedstawiają i jak nazywają się oba mo­tyle. Jeśli dzieci nie wiedzą, Rodzic podaje obie nazwy i wskazuje odpowiednie obrazki. Na zakończenie podnosi obrazki w różnej kolejności (np. cytrynek – cytrynek – paź królowej…), a dzieci wypowiadają nazwy motyli, które przedstawia obrazek.

Rozmowa przy mapie – Kolory na mapie.

Duża mapa fizyczna Polski.

Dzieci z pomocą Rodzica wskazują na mapie góry, morze, jeziora, miasta itp. Wspólnie obserwują, jakimi kolorami są one oznaczone.

Zabawa dydaktyczna Pocztówki z Polski.

Kilka pocztówek w dwóch wersjach – jedna pocięta na 3 lub 4 części, a druga jako wzór, mapa kon­turowa Polski.

Proszę dać dziecku pociętą pocztówkę i drugą w całości. Dzieci składają pocztówkę w całość według wzorów i przyklejają na kartkach. Następnie próbują określić, co na nich jest (morze, góry itp.). Kolej­ny etap to umieszczenie pocztówek w odpowiednich miejscach na mapie.

Dziękuję za uwagę i życzę miłej zabawy

Mariola Wnuk

 

 

 

 

 

 

Przejdź do treści