SMERFY

Witam kochane dzieciaczki.

Dzisiaj kolejny dzień tygodnia , i kolejne dla Was zadania.

Ćwiczenia słuchowe Co słychać wokół nas?

Proszę, aby dziecko przez chwilę było bardzo cicho i uważnie słuchało odgłosów wokół. Jeśli ich nie ma (lub są niewyraźne), Rodzic może sam je stworzyć (np. postukać w podłogę). Następnie dziecko opo­wiada, co słyszało.

A teraz posłuchajcie piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=Uye4KqN5sD8

 

  1. Przepraszam i dziękuję,

magiczne słowa znam

i jeszcze słowo: proszę

przypominam wam.

Ref.:  Dobre wychowanie

to jest ważna sprawa,

grzeczny bądź i miły,

taka moja rada.

  1. Pamiętać zawsze musisz,

gdy obiad smaczny jesz,

że mlaskać nie wypada,

dobrze o tym wiesz.

Ref.: Dobre wychowanie…

  1. A kiedy z kolegami

wesoło spędzasz czas,

to możesz do zabawy

też zaprosić nas.

Ref.: Dobre wychowanie…

Rozmowa na podstawie tekstu piosenki.

Odpowiedzcie na pytania:

– Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?

– Dlaczego te słowa są magiczne?

– Dlaczego nie wolno mlaskać przy obiedzie?

– W jaki sposób można zaprosić kogoś do zabawy?

– Co to jest dobre wychowanie?

 

Proszę nauczcie się refren piosenki Przepraszam, dziękuję i spróbujcie zaśpiewać.

Ćwiczenia warg.

Kiedy Rodzic podaje przykład właściwego zachowania się wobec drugiej osoby (np. podanie chusteczki, kiedy ktoś płacze) – dzieci szeroko rozchylają usta, pokazując zęby. Kiedy Rodzic poda przykład niewłaści­wego zachowania (np. dokuczanie koledze), dzieci tworzą dziobek.

Zabawa badawcza Co jest słodkie, a co słone?

Będą nam potrzebne dwie szklanki z ciepłą wodą, dwie łyżeczki, sól, cukier.

Dzieci wsypują produkty do kolejnych szklanek i mieszają je łyżeczkami. Rodzic pyta o to, dlaczego ich zdaniem cukier i sól zniknęły. Dzieci próbują powstałych roztworów, określając ich smak.

Zabawa Kto tu mieszka?

Worek z ziemią.

Rodzic pokazuje dziecku przyniesiony worek i pyta, co się w nim znajduje. Po odpowiedzi zadaje kolejne pytanie: Jakie zwierzęta mieszkają w ziemi?

Zabawa badawcza Powietrze jest bardzo ważne.

Do zabawy potrzebne będą : dwa słoiki różnej wielkości, dwie małe świeczki (typu tealight), dwa talerzyki, zapałki/zapalniczka.

Proszę aby rodzic  postawił  świeczki na talerzykach i podpalił ich knoty (proszę zachować bezpieczną odległość dzieci od ognia). Następnie przykrywa je słoikami i wspólnie z dziećmi obserwuje, gdzie świeczka zgaśnie szybciej. Dzieci mogą podać swoje wnioski. Bardzo proszę aby Rodzic wytłumaczył dziecku, że tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu, a w większym słoiku było go więcej.

Zabawa językowa Jaki jest ogień?

Potrzebujemy : świeczkę, zapałki/zapalniczka.

Rodzic  podpala knot świeczki i stawia ją w bezpiecznej odległości od dzieci. Zadaje pytanie: Jaki jest ogień? Słucha wypowiedzi dzieci.

Praca plastyczna Kwiatek.

Proszę przygotować : kartkę  i  kredki.

Bardzo proszę  aby dzieci narysowały kwiatek dla bliskiej osoby (np.: koleżanki, kolegi, mamy, taty). Przypo­minamy  również, jaki zwrot grzecznościowy jest stosowany podczas wręczania prezentu.

Zabawa logopedyczna Mów tak jak ja.

Rodzic wydaje różne dźwięki, z różnym natężeniem i różną intonacją (np. la-la-la, la-mi-la), a dzieci powta­rzają je w ten sam sposób.

Utrwalanie refrenu piosenki Przepraszam, dziękuję .

Życzę owocnej pracy

Mariola Wnuk

 

Przejdź do treści