Kochane dzieci, drodzy rodzice!
Dziś temat: Co jest cięższe , co lżejsze? Pamiętajcie, że dziś jest święto Waszych kochanych mam. Nie zapomnijcie złożyć im życzeń i stworzyć pięknych laurek. Tatusiowe na pewno przyjdą Wam z pomocą. Każda Mama w takim dniu powinna poczuć się naprawdę wyjątkowo. Święto to obchodzone jest prawie na całym świecie. Przypomina nam, jak ważne są nasze Mamy, oraz, że każdej Mamie należy się moc uścisków, buziaków.
Wam Drogie MAMY życzę dużo zdrówka, spokoju i cierpliwości, dumy ze swoich pociech i wiele powodów do uśmiechu codziennie, nie tylko w tym wyjątkowym dniu.
A teraz zagadka. „Bardzo jest dokładna, stoi sobie w sklepie. A co ile waży, pokaże najlepiej” – dzisiaj będziemy ważyć różne przedmioty. Rodzic pokazuje obrazki, na których przedstawione są różne przedmioty (misia, samochód, klocek, lalka, rower itp.) a dziecko określa,, na oko’’ , co jest ciężkie a co lekkie.
Po chwili waży w dłoniach klocki drewniane i plastikowe, misia i lalkę,
stwierdzając, które z nich jest lżejsze, a które cięższe.
Żeby się upewnić proszę porównać masę przedmiotów za pomocą wagi szalkowej (można wykonać wagę z wieszaka i dwóch
foliowych torebek) i określić:
-klocek jest cięższy od kubeczka,
-kasztan jest cięższy od listka,
-plastikowy kubeczek jest lżejszy od samochodu,
-kartka jest lżejsza od kubeczka.
Ważymy klocki drewniane ( Co zauważyliście? Który klocek jest cięższy? Po czym to poznaliście? )
– ważymy klocki plastikowe,
– ważymy 1 klocek drewniany i 1 plastikowy,
– dzieci muszą dołożyć tyle klocków plastikowych, żeby ważyły tyle samo co klocek drewniany ( ile kloców trzeba było dołożyć? )
– ważymy misia i lalkę ( co jest cięższe?)
– ważymy misia- dzieci wkładają do foliowej torebki tyle klocków żeby ważyły tyle co miś ( ile klocków waży miś?)
– ważymy lalkę – jak wyżej
Zabawa ruchowa ,,Lekki – ciężki’’
Dziecko biega po pokoju. Na hasło ,,lekki’’ udaje, że podnoszą lekki przedmiot
Z podłogi. Na hasło ,,ciężki’’, że podnosi przedmiot ciężki.
Miłej pracy!
Pozdrawiam cieplutko
Kamila Otrębska-Rajca
Comments are closed.