Dzień dobry!
edukacja polonistyczna – 1 godz.
Przeczytajcie tekst w podręczniku na str. 69. Odszukajcie w nim najpierw wyrazy, w których występuje ć, a następnie ci. Odczytajcie jeszcze raz te wyrazy, podzielcie je na głoski i sylaby. Nauczcie się czytać ten tekst. Napiszcie w zeszycie Ci, ci i narysujcie przedmiot zaczynający się na tę głoskę. W ćwiczeniówce na str. 60 podkreślcie samogłoski w wyrazach ciupaga, bocian, kapcie (pamiętajcie, że w każdej sylabie jest tylko jedna samogłoska) i podzielcie je na sylaby. Wykonajcie ćwiczenia 1-3. Posłuchajcie czytanego przez rodziców tekstu pt. ,,Czyste ubranie”.Obejrzyjcie zamieszczone do niego ilustracje w podręczniku na str. 71 i odpowiedzcie na pytania znajdujące się pod obrazkami.
Powiedzcie, jak zachowywali się Kuba i Buba w teatrze? (ćwiczeniówka str. 61). Przeczytajcie zdania pod ilustracjami i skreślcie zdania pasujące do obrazków, a pozostałe przepiszcie. Z poniższych zdań wybierzcie te, które mówią o prawidłowym zachowaniu w teatrze. Jeśli to możliwe wydrukujcie je i wklejcie do zeszytu.
Podzielcie na grupy i pokolorujcie wyrazy w ćwiczeniu 5.
edukacja matematyczna – 1 godz.
Obejrzyjcie filmik 123 Liczby nauka dzieci 1-20 POLSKI – YouTube
Policzcie od 1 do 20 i od 20 do 1. Przygotujcie 20 kredek lub patyczków. Rozłóżcie je na dwie równe grupy. Po ile elementów jest w każdej grupie? A teraz do 10 kredek dokładajcie po jednej kredce. Nazywajcie głośno powstałe liczby (aż do 20). Policzcie kredki, pieniądze i koraliki w podręczniku do matematyki na str. 29. Wykonajcie zadania 1- 3. Napiszcie w zeszycie całą linię liczby 20 i działanie 10+10=20. W ćwiczeniówce na str. 38 napiszcie 20 w dużym i małym formacie. Policzcie cukierki i wykonajcie obliczenia na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. W ćwiczeniu 3 odszukajcie i pokolorujcie drugą część każdej figury.
w-f -1 godz.
Na koniec pobawcie się piłką. Spróbujcie np. kozłować na przemian prawą i lewą ręką. Pograjcie z rodzeństwem lub rodzicami.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Comments are closed.