Na polu

Dzień dobry!

Edukacja przyrodnicza – 1 godz.

Drodzy Uczniowie porozmawiajcie dzisiaj z Rodzicami  o wyglądzie pól, gatunkach roślin uprawianych na polach i gatunkach zwierząt żyjących na polach.

Obejrzyjcie film  pt.  Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 9 – Pole – YouTube  i ilustracje w podręczniku na str. 58-59.  Edukacja polonistyczna – 1 godz.

Odpowiedzcie na pytania znajdujące się pod obrazkami i wykonajcie ćwiczenia ze str. 48-49                                         w ćwiczeniówce. Obejrzyj film  Rośliny uprawne – YouTube

Edukacja plastyczna – 1 godz.

„Mieszkańcy pól uprawnych”-  wykonajcie  rysunek dowolnego zwierzęcia,  które „mieszka” na polu uprawnym      (np. mysz, przepiórka, kuropatwa, skowronek, bażant, zając, biedronka, mrówka, ślimak) lub bywa na polach w poszukiwaniu pokarmu (np. szpak, wrona,). Pracę wykonajcie kredkami świecowymi lub ołówkowymi.                          ( Pracę podpisujemy na odwrocie kartki ).

Edukacja matematyczna – 1 godz.

Przygotujcie 16 przedmiotów np. patyczków, kredek, guzików i je przeliczcie. Potem policzcie od 1 do 16 i od 16 do 1. Ułóżcie przed sobą  np. 10 patyczków – Ile patyczków musicie dołożyć, aby było ich 16? Omówcie zadania w podręczniku na str. 21, zapiszcie całą linię liczby 16 w zeszycie, a  następnie narysujcie 10 kółek niebieskich i             6 żółtych i zapisz działanie: 10+6=16. Wykonaj ćwiczenia 1-3 str. 29 w zeszycie ćwiczeń do matematyki .

Powodzenia

Pozdrawiam 🙂

Przejdź do treści