Logopedia

Gimnastyka buzi i języka ,,Co tu robić?

Dorosły czyta wiersz, a dziecko wykonuje ćwiczenia.

,,Co tu robić?”

Co tu robić? Co tu robić?                                                                                                                                      Może napić się soku?                                                                                                                                               Unosimy boki języka, tworząc ,,rulonik”.

Może pójść do ogrodu                                                                                                                                     Dotykamy czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu.

i powąchać śliczne róże?                                                                                                                                      Długo wciągamy powietrze nosem (buzia zamknięta)                                                                                                  i wypuszczamy ustami.

A może zjeść gałkę lodów?                                                                                                                                 Ssiemy górną, a następnie dolną wargę.

Może poleżeć na trawie?                                                                                                                            Opuszczamy żuchwę; przy otwartej buzi                                                                                                                język spoczywa na dnie jamy ustnej.

Może poskakać troszeczkę?                                                                                                                           Dotykamy językiem naprzemiennie                                                                                                                     górnych i dolnych zębów, mając szeroko otwarte usta.

Może popatrzeć na rybki?                                                                                                                             Wysuwamy lekko rozchylone wargi do przodu                                                                                                            (jak przy wymowie głoski [sz]),                                                                                                                                  na zmianę zwieramy i rozwieramy wyciągnięte wargi.

A może pograć w piłeczkę?                                                                                                                           Nabieramy powietrza i krótko przytrzymujemy je w policzkach.

Nie wiem, nie wiem, co robić.

Nic nie mogę wymyślić.                                                                                                                                            Robimy zatroskaną minkę.

Pójdę spać, może wtedy                                                                                                                                          jakiś pomysł się przyśni.                                                                                                                                          Głośno chrapiemy.

Zachęcam Was dzisiaj do wykonania dmuchajki z papieru do ćwiczeń oddechowych 

https://www.youtube.com/watch?v=UgPztwx8T-c

Głoska sz

Bajka dla dzieci, które jeszcze nie mówią sz https://www.youtube.com/watch?v=z9DFka-vvpA

różnicowanie sz-s https://wordwall.net/pl/resource/1177573/logopeda/r%c3%b3%c5%bcnicowanie               Głoska k

Głoska s                                                                                                                                                                   Pamiętaj

  • Język leży płaski na dnie jamy ustnej, czubek dotyka dolnych jedynek, a boki przylegają delikatnie do zębów górnych.
  • Zęby są złączone.
  • Wargi są szerokie jak przy uśmiechu i wymawianie głoski iiii.

Zobacz jak syczy wiedźma 😉 https://www.youtube.com/watch?v=FQ7E79-1BuQ    Sycz tak jak ona.

Głoska d     https://learningapps.org/3021206

Zachęcam Was również do wykonania ćwiczenia grafomotorycznego.

https://cdn.files.smcloud.net/t/media/files/szlaczki-do-druku.pdf

Powodzenia.

Anna Czołba

Przejdź do treści