Słowami dzień dobry :) się witamy i lekcję zaczynamy.
edukacja polonistyczna –1 godz.
Posłuchajcie uważnie tekstu pt. „To ja żaba” czytanego przez rodziców. To ja żaba – tekst
Prawda czy fałsz? – sprawdzenie słuchania ze zrozumieniem.
Poproście rodziców, aby zadawali Wam pytania dotyczące wysłuchanego tekstu, na które należy odpowiedzieć tak lub nie.
Przykładowe pytania: Czy wszyscy uważali, że żaba jest piękna?
Czy koza użyczyła żabie swojej bródki?
Czy słonecznik dał jej żółtą koronę?
Czy zając dał jej malutki ogonek?
Czy żaba chciała być po prostu sobą?
Spróbujcie z rodzicami lub rodzeństwem odegrać improwizowane scenki przedstawiające spotkania żaby z pozostałymi bohaterami tekstu oraz scenę finałową.
Pomyślcie, jak żaba się czuła? Ustalcie odpowiedź na pytanie: Czy można zmieniać kogoś, kto tego nie chce? Dlaczego? (np. Zmienianie kogoś jest dobre, pod warunkiem jednak, że ten ktoś sam chce tych zmian. Nie można zmieniać kogoś na siłę. Żaba jest szczęśliwa wtedy, kiedy wygląda jak żaba, a nie jak koza, stokrotka czy zając. Lubi siebie taką, jaka jest. I to jest najważniejsze. Bo żaba wcale nie jest brzydka, tylko po prostu żabia).
W książce Dzień Odkrywców na str. 58 – 59 wykonajcie ćwiczenia 1–5, które zawierają się w temacie: Kolory wiosny.
edukacja muzyczna – 1 godz.
Posłuchajcie piosenki BAL NA ŁĄCE – piosenki dla dzieci. Możecie do niej zatańczyć, albo zagrać jej rytm na wykonanym własnoręcznie instrumencie perkusyjnym. Możecie również narysować obrazek inspirowany tą piosenką.
zajęcia komputerowe – 1 godz.
Otwórzcie podręczniki do informatyki i poproście rodziców, aby jeszcze raz ( dla przypomnienia ) przeczytali Wam temat: Na łące – strona 42 – 43. Dla lepszego zrozumienia tematu obejrzyjcie filmik Klasa 1 – Paint – Kopiowanie i wklejanie. W programie Paint spróbujcie kopiować i wklejać różne elementy, a następnie wykonajcie ćwiczenia 3-4 na stronie 43. Pamiętajcie, aby korzystać z gier edukacyjnych na płytach CD dołączonych do podręcznika. Jeśli poprawnie wykonacie wszystkie zadania, to przyklejcie kolejną naklejkę do tajnego hasła.
edukacja matematyczna – 1 godz.
Otwórzcie podręcznik do matematyki na str. 35. Pobawcie się w sklep. Dokonujcie obliczeń pieniężnych. Zadanie 1- kupujcie zabawki za kwotę 20 zł. Zakupy powtórzcie kilka razy. W zeszycie napisz Lekcja. Z zadania 1 odczytajcie, jakie zabawki kupiła Zosia, a jakie kupił Julek?. Ułóżcie działania, zapiszcie je w zeszycie i obliczcie. Następnie odpowiedzcie na pytanie: Co mogła kupić Kasia? Narysujcie swoją propozycję w zeszycie, ułóżcie działanie i obliczcie. Zadanie 2 – ułóżcie treść zadania do ilustracji (ustnie), a obliczenie zapiszcie w zeszycie. Następnie ułóżcie zadanie do, którego Lenka zapisała działanie (ustnie).
Proszę o przesłanie zdjęcia rozwiązanych zadań w zeszycie do 30.04.2020r.
Miłej pracy. Do jutra :)
Comments are closed.