Temat lekcji: Formanty i ich znaczenie.
Wykonaj wszystkie zadania ze strony poniżej. Zamelduj ich wykonanie w wiadomości prywatnej do godz. 20 i prześlij zdjęcia 2 wybranych przez siebie zadań (muszę wiedzieć, czy faktycznie wykonujesz zadania).
https://epodreczniki.pl/a/formanty-i-ich-znaczenie/Dj86LLniP
Wskazówki do zadań z piątku:
zadanie 1b)/33 np. dzienny, codziennie, dzienniczek
drukarka, drukarnia, druczek
reformator, reformować, reformowalny
czytelniczka, czytelnia, czytnik
zadanie 2 a)/33 księgarnia, księgarz, księgować, księgowy, księga, książeczka
b) synonimy
zadanie 3/33 wyrazy podstawowe:
rewolucja, pisać, początek, czytać, publikować, wynaleźć, łatwy, prędko
zadanie 4/34 np. chińskiego- pochodzącego z Chin
zadanie 7/35 np. dom – domek
dziadek – dziadunio
palec – paluch
palec – paluszek
gmach – gmaszysko
brzydki – brzydal
zadanie 9/35 Tłustym drukiem wyróżniłam podstawę słowotwórczą:
par– (parowym)
–stosow– (zastosowano)
–dać (wydać)
londyń– (londyński)
Comments are closed.