Język polski. Jeden skecz jako baza do tworzenia różnych tekstów.

Dzień dobry 🙂 Dziś jak zwykle popracujemy razem. Przypomnimy sobie wczoraj oglądany skecz pt. “Królewna i rycerz”. Oto plan działania:

  1. Godz. 12.45 – rozpoczęcie zajęć.
  2. Ponowne obejrzenie filmiku ze skeczem: https://youtu.be/LxOP5FlQcI8
  3. Przypomnienie cech relacji.
  4. Zadanie do wykonania:Polecenie: 1.Opowiedz z pozycji widza w sposób zabawny historię przedstawioną w skeczu. (Co i komu się przydarzyło, jaki był przebieg wydarzeń, na czym polega puenta, czyli zaskakujące zakończenie?, gdzie rozgrywają się wydarzenia? – relacja (ok.15 zdań). 2. Cechy relacji znajdziesz w podręczniku str.245. 3. Wykorzystaj słownictwo z żółtych ramek w podręczniku na str.245 4. Obejrzyj jeszcze raz skecz, możesz a nawet powinieneś zatrzymywać film w trakcie pisania. Masz na to czas do 13.30, pracę wyślij mi na priv.
  5. Omówienie polecenia, wyjaśnienie ewentualnych problemów.
  6. Samodzielna praca.
  7. Ok. 13.30 zakończenie zajęć.
Przejdź do treści