J. angielski

Dzień dobry. INFORMACJA DLA KLASY 6B- Proszę sporządzić z podręcznika notatkę o stopniowaniu przymiotników. Podaję co dokładnie macie przepisać. Otóż str.118, module 4, proszę odszukać – Comparative and Superlative ( stopień wyższy i najwyższy przymiotników ). Tabelkę proszę tylko przeanalizować, pod nią znajdują się informacje o tworzeniu stopnia wyższego i najwyższego, te informacje przepisujecie pod dzisiejszym tematem. Potem proszę przepisać – pisownia przymiotników w stopniu wyższym i najwyższym. Rodzaje porównań NIE PRZEPISUJECIE. ONE SĄ PODANE W DZISIEJSZYM TEMACIE !!! To tyle z książki. Pozostałe informacje przepisujecie z dzisiejszego wpisu.

Temat na dzisiejszy dzień – Stopniowanie przymiotników krótkich i długich w ćwiczeniach.

Proszę jeszcze napisać, że stopień wyższy przymiotników dłuższych i  niektórych przymiotników dwusylabowych tworzymy dodając wyraz more przed przymiotnikiem a słowo most ( poprzedzone słowem the ) tworząc stopień najwyższy.

Przykłady:    stopień równy              stopień wyższy                 stopień najwyższy

popular                           more popular                  the most popular

famous                            more famous                   the most famous

beautiful                         more beautiful                 the most beautiful

intelligent                        more intelligent                the most intelligent

Znaczenie powyższych przymiotników to : popularny – popularniejszy – najpopularniejszy

sławny – sławniejszy – najsławniejszy

piękny – piękniejszy – najpiękniejszy

inteligentny – inteligentniejszy – najinteligentniejszy

UWAGA! Stopniowanie nieregularne przymiotników  – wyjątki !!!

MUSISZ  SIĘ  ICH  NAUCZYĆ  NA  PAMIĘĆ!!!

Niektóre przymiotniki nie podlegają ogólnym zasadom stopniowania .

Niektóre to np. good ( dobry ) – better ( lepszy ) – the best ( najlepszy )

bad ( zły ) – worse ( gorszy ) – the worst ( najgorszy )

far ( daleko ) – further ( dalej ) – the furthest ( najdalej )

many ( dużo – z rzeczownikami policzalnymi ) – more ( więcej ) – the most ( najwięcej )

much ( dużo – z rzeczownikami niepoliczalnymi ) – more ( więcej ) – the most ( najwięcej )

little ( mało ) – less ( mniej ) – the least ( najmniej )

Konstrukcje zdaniowe używane w porównaniach przymiotników:

as + stopień równy przymiotnika + as ( tak jak)

np. tak dobry jak złoto – as good as gold

tak zabawny jak – as funny as

tak zły jak – as bad as

not so / as + stopień równy przymiotnika as ( nie tak jak )

np. nie tak stary jak – not as old as

nie tak zimny jak – not as cold as

nie tak ambitny jak – not as ambitious as

stopień wyższy than ( słowo than ma znaczenie – niż )

np. dłuższe niż – longer than

słodsze niż – sweeter than

mądrzejszy niż – clever than

trudniejszy niż – more difficult than

Pamiętaj, ze stopień wyższy używamy, aby porównać dwie osoby, rzeczy itp. pod względem jakiejś cechy.

Stopień najwyższy używamy , aby pokazać , że ktoś lub coś posiada jakąś cechę w największym nasileniu i to wyróżnia go spośród innych.

Proszę przepisać i zapamiętać informacje z dnia wczorajszego i dzisiejszego.

Proszę zrobić  ćwiczenie 3 str.60 9 ( przepisz zdania używając porównania as…as ), ćw. 4str. 61 ( dopisz stopień najwyższy ), ćw.5 str.61 ( uzupełnij dialog używając stopnia najwyższego przymiotników ) oraz ćw. 6 str.61 ( tu używacie zarówno stopnia wyższego jak i najwyższego i uzupełniacie zdania ).

W dzienniku elektronicznym  zostawię swój adres e-mail, proszę wczorajszą i dzisiejszą pracę domową przesłać na ten adres.

Termin:  30.03.2020 do godziny 9.00  ( ten termin jest dla klasy 6c ),

Dla klasy 6b – Tłumaczenie ze str. 100 przesyłacie 30.03.2020 do godziny 9.00. A dzisiejszą pracę domową czyli- ćw.1,2,3,4,5,6  ze stron60 – 61 na środę 01.04.2020 ( to nie będzie  PRIMA APRILIS 🙂 Pozdrawiam!

 

 

 

 

 

Przejdź do treści