J. angielski

Dzień dobry.

Na początku chciałabym przekazać informację dotyczącą przesłanych przez was prac domowych. O wynikach zostaniecie poinformowani do końca tego tygodnia. Proszę osoby, które nie wysłały mi jeszcze tej pracy, o jak najszybsze przesłanie.

Temat dzisiejszej lekcji: It is smallest than…

Dzisiaj skupimy się na  zagadnieniu gramatycznym jakim jest stopień wyższy przymiotników.Wspominałam wam już kiedyś o tym, notatkę macie też w zeszycie, a dziś postaramy sobie trochę odświeżyć tamte informacje.

GRAMATYKA:

Przymiotnika w stopniu wyższym używamy , aby porównać dwie osoby, rzeczy itp. pod względem jakiejś cechy.

Nie chcę wam tłumaczyć ogromu informacji związanych z tworzeniem stopnia wyższego. Te informacje zostaną wam przekazane w klasie czwartej łącznie ze stopniem najwyższym. Dzisiaj tylko krótko.

Otwórzcie podręcznik str.73, ćw.3     W tabelce macie wybrane przymiotniki w stopniu wyższym. Zwróciliście zapewne  uwagę, że mają one charakterystyczną końcówkę – ER. Są też pewne zmiany związane z pisownią, ale dziś o tym też ne będzie :). Ma być OGÓLNIE. Znaczenie podanych przymiotników:

bigger ( większy ) – smaller ( mniejszy )

shorter ( krótszy ) – longer ( dłuższy )

slower ( wolniejszy ) – faster ( szybszy )

colder ( chłodniejszy ) – warmer ( cieplejszy )

higher ( wyższy ) – lower ( nizszy )

Jeżeli chcę kogoś z kimś porównać, coś z czymś porównać, to po takim przymiotniku w stopniu wyższym używam słowa – THAN (niż)

np. mam na myśli osobę o imieniu Adam i osobę o imieniu Jakub. Chcę te osoby porównać pod względem ich wzrostu.

Patrząc na nich obu widzę, że to Jakub jest wyższy , więc powiem- JAKUB IS TALLER THAN ADAM.

Słowo taller – znaczy wyższy ( tall – to forma podstawowa tego przymiotnika, taller- to stopień wyższy tego przymiotnika ).

W zadaniu 3 macie 3 zdania w chmurkach.

1. Mój rower jest szybszy niż rower Snapa.

2. Styczeń jest chłodniejszy niż Maj.

3. Chomik jest mniejszy niż kot.

Mając już jakąś wiedzę o stopniu wyższym przymiotnika, prosze wykonajcie ćwiczenie 4. Przepiszcie swoje zdania do zeszytu.

Ćwiczenie 5 str. 73 ( podręcznik). Napiszcie 4 pory roku i dopasujcie do każdej jedno z formułowań z kolorowej karteczki.

spring –

summe r-

autumn –

winter –

ZESZYT ĆWICZEŃ: ćw. 2  str. 90  oraz  ćw. 4  str. 91

Pozdrawiam Was !

E. Majowicz

Przejdź do treści