J. angielski

Dzień dobry. Podaję wam odpowiedzi do pozostałych zadań ze stron 66 i 67.

ex 3 p.66   1. share a link  2. download a file/ photo  3. like a post/ photo  4. upload a file/ photo  5. send an instant message

ex.4 p.66   1.make  2. chat  3. go on  4. send  5.speak

ex.5 p.66   1. have to  2. had to  3. don’t have to   4. mustn’t   5. couldn’t   6. shouldn’t   7. shall  8. can  9. was able to  10. can

ex.6 p.66   1. bigger  2. the busiest  3. more interesting   4. the most popular  5. quicker   6. the strongest  7. the smallest  8. fitter

9. better   10. the oldest

ex.8 p.67    1. w       2. ds      3. r        4. r      5. w

Temat: Speaking : Giving instructions ( Dawanie  instrukcji ).

VOCABULARY :  What’s next? – Co dalej?      What do you need? – Co potrzebujesz?    How do I do that? – Jak to zrobić?   It’s as easy as – tak łatwe jak…    Then, click on ‘ sign up for a new account ‘- Później kliknij – zapisz nowe konto!

Proszę przepisać również słownictwo z modułu 4d z końca podręcznika.

P EX. 1 P. 59. ROSZĘ O PRZECZYTANIE DIALOGU I WPROWADZENIE ODPOWIEDNICH WYRAŻEŃ DO NIEGO. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. (W dialogu mama prosi syna o pomoc. Chce założyć konto na portalu społecznościowym aby móc kontaktować się ze starymi znajomymi. Ma problem z tym. Syn tłumaczy jej co powinna zrobić krok po kroku ).

Ex.3 a)  Połącz kolumny żeby utworzyć wyrażenia. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Grammar ( Gramatyka ) – The imperative – tryb rozkazujący : Używamy go żeby powiedzieć komuś co ma  ( nie ma ) robić.

np. Go! – Idź!   Listen to me! – Słuchaj mnie!  Don’t tell your password to anyone ! – Nie podawaj nikomu swojego hasła!

Odpowiedzi do zadania 1 – 1. b   2. e  3. a  4. c  5. d

 Odpowiedzi do zadania 3 a)  1. b  2. c  3. a   4. e  5. d

EX.3 B) Użyjcie dialogu z ćw. 1 jako przykładu i napiszcie własny dialog w zeszycie. Otóż wyobraź sobie, że ktoś z twoich bliskich chce wysłać zdjęcie na telefon znajomego. Użyjcie wyrażeń z ćw. 3b.

Intonacja – Intonation WYMOWA /I /, /aI / czy w wymowie poniższych słów słyszysz -/ I  / czy / aI /. Przy słowach, które przepiszesz do zeszytu napisz / I/  lub / aI /.

icon https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=icon

public https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=public

website https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=website%20

physics https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=physics

reply https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=reply

busy https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=busy

PROSZĘ DZISIEJSZEJ LEKCJI MI NIE PRZESYŁAĆ NA E-MAILA.

ŻYCZĘ WAM I WASZYM BLISKIM SPOKOJNYCH ŚWIĄT!

JEŻELI KOMUŚ ZNUDZI SIĘ JEDZENIE CZEKOLADOWYCH JAJECZEK I ZAJĄCZKÓW ZAPRASZAM DO POWTÓRZENIA

MATERIAŁU Z ROZDZIAŁU 4 :). POZDRAWIAM!

 

 

 

Przejdź do treści