Dzień dobry.
Temat: Who is it? It’s Ben. ( Kto to jest? To jest Ben )
Otwórzcie podręczniki str.61 , popatrzcie na ćw.3 Read, point and say ( Przeczytaj, wskaż i powiedz ). Przeczytajcie opis w dymku – jest tam napisane, że on ma na sobie brązowe spodnie, brązowe skarpety, czerwone buty i żółtą koszulkę. Who is it? It’s….( już wiesz kto jest tak ubrany?)
PAMIĘTAJ! She – ona He- on She is wearing – Ona ma na sobie ( jest ubrana ) He is wearing – on ma na sobie ( jest ubrany )
Gdy chcesz podać kolor ubrania, to słowo oznaczające kolor piszesz przed ubraniem np. yellow socks – żółte skarpety
a red dress – czerwona sukienka. ( skarpety są słowem w l. mnogiej dlatego na końcu tego słowa jest litera – s ( socks – yellow socks ) , natomiast sukienka jest słowem w l. pojedynczej dlatego przed kolorem jest litera – a ( przedimek nieokreślony ), gdyby nie było koloru tylko samo słowo dress, to – a napisalibyśmy przed słowem dress ( a dress – a red dress ).
Zatem – She / He is wearing red socks – Ona / On ma na sobie czerwone skarpety.
She is wearing a dress ( a red dress ) He is wearing socks ( yellow socks ).
Stosując się do powyższych informacji opisz ustnie – na głos pozostałe osoby.
Ćw. 4 str.61 Draw, say and write ( Narysuj, powiedz i napisz). Narysujcie w zeszycie siebie w swoich ulubionych ubraniach ( używajcie słów, które znacie, potraficie nazwać i napisać po angielski ). Podaję początek zdania, od którego proszę zacząć swoją wypowiedź.
I’m wearing….( ja mam na sobie… ) POWODZENIA!
Comments are closed.