Czerwiec, tydzień 3 Pożegnania nadszedł czas
Dzień 4 Bezpieczne wakacje
♥ Wakacyjne rady – rozmowa inspirowana wierszem Barbary Kosmowskiej Podjudzajka.
• Słuchanie wiersza Barbary Kosmowskiej Podjudzajka.
R. czyta dzieciom wiersz.
Zawsze jadę na wakacje w towarzystwie podjudzajki.
To istotka bardzo sprytna, pewnie rodem z jakiejś bajki.
I ma ulubione zdanie, gdy na pomysł wpadam zły,
Mówi: – Zrób to, zrób kochanie. I nie słuchaj swojej mamy!
Podjudzajka mnie podjudza, zakłócając letnie sny.
Wykąp się na dzikiej plaży, może się nieszczęście zdarzy?
Będzie potem płacz i łzy! Rozpal dziś ognisko w lesie,
To się szybko wieść rozniesie, kto z ostrzeżeń ważnych kpi!
Schowaj się przed mamą w sklepie, niech cię szuka i oblepi plakatami wszystkie drzwi!
Wymknij się po cichu z domu, Nie mów o tym nic nikomu.
Zgub się w tym okropnym mieście, będzie działo się nareszcie, będzie świetnie, mówię ci!
A ja śnię, że tak się dzieje, że drżę cała i truchleję,
I gdy budzę się nad ranem, pytam moją biedną mamę,
Czy niegrzeczna byłam znów? Czy uciekłam, zaginęłam, gdzieś przepadłam i zniknęłam w gąszczu moich strasznych snów?
Nic z tych rzeczy! – mówi mama. – To nie wakacyjny Dramat, tylko podjudzajki gra.
Kto rodziców zawsze słucha, nie chochlika i kłamczucha, ten wakacje piękne ma!
(Wiersz pochodzi z e-podręcznika do EW na licencji CC–BY–3.0
www.epodreczniki.pl Klasa 1, lato, blok 33, temat 162, plansza 3)
• Rozmowa na temat wiersza.
R. zadaje pytania:
− Kim była podjudzajka?
− Do czego podjudzajka namawiała dzieci?
− Dlaczego nie warto słuchać podjudzajki?
♥ Wykonanie plakatu Bezpieczne wakacje.
Ustalenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach letniego wypoczynku.
Obrazki lub zdjęcia przedstawiające morze, góry, las. miasto, biały arkusz papieru w formacie A1 lub A2, czarny flamaster.
R. umieszcza na tablicy duży arkusz białego papieru. Dzieli go na cztery kolumny (rysuje czarnym flamastrem linie). W dłoni trzyma obrazki lub zdjęcia przedstawiające morze, góry, las, miasto. Dziecko podchodzi do R, losuje obrazek i podaje nazwę widniejącego na nim środowiska przyrodniczego. R. nakleja obrazek na biały karton. Pyta np.: Jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać podczas pobytu nad morzem? Czego nie wolno robić? Zapisuje odpowiedzi dzieci na białym kartonie pod obrazkiem.
W podobny sposób omawia i zapisuje zasady bezpiecznego wypoczynku w pozostałych miejscach. (R. stara się zapisać zasady za pomocą ikon)
♥ Zabawa ruchowa Pamiątkowe zdjęcie.
Odtwarzacz CD, nagranie muzyki o zmiennej dynamice.
Dzieci poruszają się po sali w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce dobierają się parami z Rodzicem
i naśladują pozowanie do pamiątkowego zdjęcia.
♥ Karta pracy, cz. 2, nr 61
Dzieci:
− oglądają obrazek, mówią co przedstawia, kolorują go,
− odszukują w naklejkach obrazki ryb, naklejają je w akwariach tak, aby w każdym akwarium
były takie same rybki.
♥ Zabawa z elementem czworakowania Dzień – noc.
Gdy R. włączy światło, dzieci poruszają się jak koty, gdy R. wyłączy światło, dzieci zwijają się w kłębek, chrapią. Zabawa powtarza się kilkakrotnie.
♥ Ćwiczenie ortofoniczne – Czym podróżujemy.
Dzieci swobodnie maszerują Na sygnał dany przez Rodzica . dzieci zatrzymują się i wypowiadają ustalone zgłoski;
– wrrrr (samolot),
– tuf,tuf,tuf (pociąg),
– szszsz, uuu (statek)
♥ Utrwalenie znajomości imienia i nazwiska oraz nazwy ulicy, na której dzieci mieszkają.
Piłka.
Dzieci siedzą. R. toczy piłkę do dziecka, wypowiadając jednocześnie swoje imię i nazwisko oraz nazwę ulicy, przy której mieszka np. Kasia Kowalska z ulicy Pomarańczowej do Darii (wymienia imię dziecka, do którego toczy piłkę). Zwraca uwagę na konieczność znajomości swoich danych np. w sytuacji zagubienia się na zatłoczonej latem
plaży.
♥ W czasie wakacji najważniejsze jest bezpieczeństwo. Posłuchajcie piosenki : Polska Policja – Bezpieczna droga z radami SpongeBoba
https://www.youtube.com/watch?v=FPG7xrLzwUw
Pozdrawiam Was serdecznie. Miłego dnia :) Jolanta Prostak
Comments are closed.