Dzień dobry Krasnoludki : )

Maj, tydzień 2        Moja miejscowość, mój region

Dzień 3                    Budynki w mojej miejscowości

 

Jeżeli wczoraj był wtorek,  to jaki dzień tygodnia jest dziasiaj ? Dzisiaj, w środę ,  czekają na Was nowe zadania. Myślę , że sobie znakomicie poradzicie.  Na początek  trochę wycinania.

♥  Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wycinanie figur geometrycznych.
Nożyczki, kontury małych i dużych: kwadratów, prostokątów , trójkątów (narysowane na kolorowych
kartonach). Dzieci wycinają figury geometryczne. Następnie segregują je do kopert.( można wydrukowć te poniżej, lub wyciąć inne)

 

Zabawa twórcza Dom.

Papierowe kolorowe figury geometryczne: duży prostokąt, mały prostokąt, 2 małe kwadraty, duży trójkąt.
R. pyta dzieci, jakie budynki znajdują się w ich okolicy. Dzieci opisują wygląd budynków. Potem R. rozkłada na dywanie papierowe figury geometryczne. Prosi dzieci, aby nazwały (same lub z pomocą R.), opisały i przeliczyły figury, a następnie zastanowiły się, jak je ułożyć, aby utworzyły dom. Dzieci wspólnie z R. układają na dużym prostokącie 1 mały prostokąt (drzwi), 2 małe
kwadraty (okna); trójkąt (dach) układają na dużym prostokącie.

 

Dom niski i dom wysoki.

 

R. wskazuje dom niski i dom wysoki. Pyta dzieci,
który dom jest według nich charakterystyczny dla wsi, a który dla miasta, jakie budynki znajdują się w ich miejscowości zamieszkania: niskie czy wysokie. Chętne dzieci wypowiadają się.
Następnie dzieci z pomocą R. . opisują wygląd budynków. Wskazują, który budynek ma małe
okna, a który – duże. Przeliczają okna i drzwi w każdym domu, posługując się liczebnikami
głównymi w zakresie 5 i więcej.

 

• Budowanie domów. Układanie figur .

Białe kartony formatu A3, wycięte z kolorowego papieru małe i duże: kwadraty, prostokąty, klej.
. Zaprasza dzieci do zabawy w budowanie domów.

 

• Układanie figur według instrukcji.

R. prosi dzieci o wybudowanie niskiego domu. Mówi:
− Wybudujcie niski dom, który ma dwoje drzwi i trzy okna.
Dzieci układają karton w pozycji poziomej i na nim odpowiednio 2 małe prostokąty i 3 małe
kwadraty. R. sprawdza wykonanie zadania, po czym dzieci zdejmują figury z kartonu.

Następnie R. prosi dzieci o wybudowanie wysokiego domu. Mówi:
− Wybudujcie wysoki dom, który ma jedne duże drzwi oraz dwa duże okna.
Dzieci układają kartkę w pozycji pionowej i na niej odpowiednio 1 duży prostokąt i 2 duże
kwadraty. R. sprawdza wykonanie zadania, po czym dzieci zdejmują figury z kartonu.

 

• Układanie figur według własnego pomysłu.
Dzieci wsamodzielnie budują dom według własnego pomysłu – układają na kartonie małe figury i duże figury. Po wykonaniu zadania przyklejają figury na kartoni. Dzieci  opisują swoje budynki – mówią, jaki dom zbudowały i jakich figur użyły.

 

♥ Propozycja pracy plastycznej

Spróbuj narysować/namalować/ wyciąć z papieru kolorowego swój dom.

 

Miłego dnia. Pozdrawiam.   Jolanta Prostak

Przejdź do treści