Termin: 16.04.2021 ( piątek) tydzień 3
Temat tygodnia: Mali strażnicy przyrody
Dzień 4: Nasze rady na odpady
• Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia – Wszystko ma swój znak.
R. mówi pierwszą połowę zdania, a dzieci dodają swoje propozycje jego zakończenia, zwracając uwagę, jakie oznaki są znakami podanych sytuacji.
Np.
– Kiedy słońce zachodzi, dzieci: to znak, że zbliża się wieczór.
– Kiedy niebo się zachmurzy… (to znak, że będzie burza).
– Kiedy śnieg topnieje… (to znak, że zbliża się wiosna).
– Kiedy świeci słońce i pada deszcz… (to znak, że na niebie pojawi się tęcza).
– Kiedy liście spadają z drzew… (to znak, że zbliża się jesień).
– Kiedy pajęczyna się porusza… (to znak, że wpadła w nią mucha).
– Kiedy pies warczy i szczerzy kły… (to znak, że jest zły).
– Kiedy kot mruczy… (to znak, że jest zadowolony).
– Kiedy dziecko ziewa i pociera oczy… (to znak, że jest śpiące).
– Kiedy rośliny mają zwiędnięte kwiaty i liście… (to znak, że potrzebują wody).
– Kiedy w pobliżu ulicy jest duży hałas… (to znak, że jeździ nią dużo samochodów).
– Kiedy w powietrzu unosi się dużo dymu… (to znak, że jest ono zanieczyszczone).
– Kiedy dziecko ma gorączkę… (to znak, że jest chore).
– Kiedy martwe ryby pływają po powierzchni rzeki… (to znak, że jest ona zanieczyszczona).
– Kiedy zwierzęta w lesie uciekają w pośpiechu… (to znak, że coś je przestraszyło).
• Zabawa dydaktyczna Szukamy rady na złe odpady.
• Segregowanie opakowań.
Pudełko wypełnione różnymi opakowaniami.
R. przynosi do sali pudełko wypełnione różnymi opakowaniami: papierowymi, szklanymi, aluminiowymi i plastikowymi. Dzieci zastanawiają się, po czym są poszczególne opakowania, segregują je według materiału, z jakiego zostały wykonane.
• Zabawa Do jakiego pojemnika…?
RECYKLING – Połącz w pary (wordwall.net)
Co to jest recykling.
https://www.youtube.com/watch?v=p60yNIYrYxE&ab_channel=AbcZabawa
• Wypowiedzi na temat: Gdzie wybrałbym (wybrałabym) się na spacer?
Obrazki: jeden przedstawia łąkę lub las wiosną, drugi – zadymione miasto z ogromnymi hałdami śmieci. R. zachęca dzieci do wypowiedzi na temat: W które miejsce wybrałbym (wybrałabym) się na spacer? Dlaczego?
https://thumbs.dreamstime.com/z/por%C3%B3wnanie-brudny-i-czysty-las-121139362.jpg
• Ekspresja słowna – Co by było, gdyby wokół nas było pełno śmieci?
• Burza mózgów – Co mogą zrobić dzieci, by nie rosła góra śmieci?
• Karta pracy, cz. 4, nr 5.
− Nauczcie się rymowanki. Mówcie ją i rytmicznie klaszczcie.
− Przeczytajcie, co można wrzucać do pojemników. Narysujcie odpowiednie przedmioty.
Dzieci podają swoje propozycje, w jaki sposób można wykorzystać odpady.
• Słuchanie -piosenki Cały świat w naszych rękach
Dzieci w czasie brzmienia zwrotki mogą przykucnąć na dywanie i w skupieniu wysłuchać piosenki, gdy usłyszą refren poruszają się swobodnie po pokoju.
Pogodne ćwiczenia W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI – YouTube
• Spacer – budzenie zainteresowania stanem czystości najbliższego środowiska. Dzieci obserwują miejsca czyste ekologicznie oraz takie (jeżeli wystąpi taka możliwość), gdzie widać niszczycielski wpływ ludzi. Dzielą się swoimi wrażeniami.
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Co ja robię?
Dziecko pokazuje czynności związane z utrzymaniem czystości w najbliższym otoczeniu. R. je naśladują, a następnie określają, co robiły, po czym następuje zamiana ról.
• Z prawej strony, z lewej strony – ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną.
• Zabawa Bliźniaki.
Dzieci z R. tworzą parę. Chodzą po pokoju, stykając się wymienionymi przez R. częściami ciała, np.: plecami, łokciami, uszami.
• Zabawa połączona z maszerowaniem.
Dzieci maszerują po sali i wykonują polecenia, pokazują odpowiednią nogę według słów rymowanki.
Hej, idziemy naprzód żwawo
nóżką lewą, nóżką prawą.
Hej, maszerujemy drogą
prawą nogą, lewą nogą.
I klaszczemy wciąż rękami
nad głowami, nad głowami.
Potem z lewej, z prawej strony,
no i podskok. Już zrobiony?
• Poćwicz czytanie
ZWIERZĘTA NA ŁĄCE – Połącz w pary (wordwall.net)
Życzę Wam miłego weekendu i do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu : )
Zgodnie z naszą umową przynieście ze sobą teczki z książeczkami, które zabraliście do domu, tj. karty pracy, ,,do literek”, angielski i religię, wyprawki również. Prac, które wykonywaliście w domu na razie nie przynoście, ale nie martwcie się, będzie okazja żeby się nimi pochwalić. Czekam na Was z niecierpliwością : )
Rozkład jazdy autobusów znajduje się na stronie ,,aktualności przedszkola”
Comments are closed.