Temat tygodnia: Mali strażnicy przyrody
Temat dnia: Kolorowy świat. 15 kwietnia(czwartek).
Dziś Kochani zaczynamy pracę w nowych Kartach Pracy cz. 4. Dzieci, których książeczki znajdują się w przedszkolu uzupełnią sobie zaległości w innym terminie.
- Karta pracy, cz. 4, nr 3.
− Obejrzyjcie pary obrazków. Wskażcie te obrazki, na których są przedstawione właściwe zachowania dzieci.
- Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dzieci stają naprzeciwko siebie. Mówią tekst za R. z podziałem
na sylaby, uderzając raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera.
O przyrodę dbamy.
Nie łamiemy, nie śmiecimy,
kwiatków nie zrywamy.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa „Przewrócone biedronki” – dziecko biega po sali, naśladując fruwanie biedronki do muzyki – https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE
Na stop w muzyce dziecko kładzie się na plecach, unosząc do góry ręce i nogi, poruszają nimi raz wolno a raz szybko. Jednocześnie zwracając głowę to w jedną, to w drugą stronę.
- Zabawa dydaktyczna Biedronki i matematyka.
- Zabawa Liczymy biedronki.
Sylwety biedronek różniące się liczbą kropek i wielkością.
- R.umieszcza w szeregu sylwety biedronek różniące się liczbą kropek (dwie lub siedem) i wielkością (małe i duże).
- Dzieci liczą sylwety (dziesięć).
- Zabawa Tyle samo biedronek.
Duże sylwety zielonych liści, kartoniki z krążkami lub z liczbami.
R. układa duże sylwety zielonych liści, a pod nimi kartoniki z liczbami (krążkami)
od 1 do 10). Dzieci umieszczają na liściach sylwety biedronek, tak aby ich liczba odpowiadała liczbie krążków na kartonikach lub liczbie.
- Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie dziesięciu.
Klocki, kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi.
Dzieci biorą sobie kolejno po dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek,
układają klocki przed sobą. R. układa zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą
klocków. Np.
− Nad łąką fruwały cztery biedronki (układają cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć
(dosuwają sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?
− Nad łąką fruwało dziewięć biedronek (układają dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało?
− Nad łąką fruwało pięć biedronek (układają pięć klocków). Potem przyfrunęło jeszcze pięć
(dosuwają pięć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? Układają działanie: 5 + 5 = 10.
− Nad łąką fruwało osiem biedronek (układają osiem klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało? Układają działanie: 8 – 3 = 5.
- Słuchanie piosenki Ochroń Ziemię (sł. i muz. Krystyna Gowik).
https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8
- Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta kula to nasza Ziemia.
Dorośli ciągle na tej Ziemi
chcą wszystko zmieniać.
Wycinają drzewa,
śmiecą na leśnej łące,
czarny dym z kominów leci
i zasłania słońce.
- II. Gdy wszystkie na świecie dzieci
zadbają o piękno Ziemi,
to wszystko skończy się szczęśliwie,
nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie
Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek
nauczy się lubić.
Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem. Ref.: Ochroń Ziemię…
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)
- Określanie nastroju piosenki.
- R.zadaje dzieciom pytania:
− Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?
− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?
− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?
− Co oznaczają słowa piosenki: W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?
- Karta pracy, cz. 4, nr 4.
− Narysujcie dom wraz z otoczeniem, w jakim chcielibyście mieszkać.
− Rysujcie po śladzie drogi biedronki do listka.
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.