Dzień dobry

Temat tygodnia: Mali strażnicy przyrody

 

Temat dnia:  Kolorowy świat. 15 kwietnia(czwartek).

 

  Dziś Kochani zaczynamy pracę w nowych Kartach Pracy cz. 4. Dzieci, których książeczki znajdują się w przedszkolu uzupełnią  sobie zaległości w innym terminie.

 

  • Karta pracy, cz. 4, nr 3.

− Obejrzyjcie pary obrazków. Wskażcie te obrazki, na których są przedstawione właściwe zachowania dzieci.

  • Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

Dzieci stają naprzeciwko siebie. Mówią tekst za R. z podziałem

na sylaby, uderzając raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera.

O przyrodę dbamy.

Nie łamiemy, nie śmiecimy,

kwiatków nie zrywamy.

 

Na stop w muzyce dziecko kładzie się na plecach, unosząc do góry ręce i nogi, poruszają nimi raz wolno a raz szybko. Jednocześnie zwracając głowę to w jedną, to w drugą stronę.

 

  • Zabawa dydaktyczna Biedronki i matematyka.
  • Zabawa Liczymy biedronki.

Sylwety biedronek różniące się liczbą kropek i wielkością.

  1. R.umieszcza w szeregu sylwety biedronek różniące się liczbą kropek (dwie lub siedem) i wielkością (małe i duże).
  • Dzieci liczą sylwety (dziesięć).
  • Zabawa Tyle samo biedronek.

Duże sylwety zielonych liści, kartoniki z krążkami lub z liczbami.

R. układa duże sylwety zielonych liści, a pod nimi kartoniki z liczbami (krążkami)

od 1 do 10). Dzieci umieszczają na liściach sylwety biedronek, tak aby ich liczba odpowiadała liczbie krążków na kartonikach lub liczbie.

  • Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie dziesięciu.

Klocki, kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi.

Dzieci biorą sobie kolejno po dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek,

układają klocki przed sobą. R. układa zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą

klocków. Np.

Nad łąką fruwały cztery biedronki (układają cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć

(dosuwają sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?

Nad łąką fruwało dziewięć biedronek (układają dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało?

Nad łąką fruwało pięć biedronek (układają pięć klocków). Potem przyfrunęło jeszcze pięć

(dosuwają pięć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? Układają działanie: 5 + 5 = 10.

Nad łąką fruwało osiem biedronek (układają osiem klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało? Układają działanie: 8 – 3 = 5.

 

  • Słuchanie piosenki Ochroń Ziemię (sł. i muz. Krystyna Gowik).

https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8

 

  1. Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa,

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

i zasłania słońce.

  1. II. Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić.

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem. Ref.: Ochroń Ziemię…

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

 

  • Określanie nastroju piosenki.
  1. R.zadaje dzieciom pytania:

− Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

− Co oznaczają słowa piosenki: W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?

 

  • Karta pracy, cz. 4, nr 4.

− Narysujcie dom wraz z otoczeniem, w jakim chcielibyście mieszkać.

− Rysujcie po śladzie drogi biedronki do listka.

 

Pozdrawiam 

Urszula Bielecka

Przejdź do treści