Temat tygodnia:   Chciałbym być sportowcem.

 

Temat dnia:  Ćwiczenia sportowo- słuchowe .  31 marca(środa).

 

  • Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 83. 6- latki
  • Liczenie motyli na każdym kwiatku. Podawanie ich liczby. Odszukiwanie na końcu kart

kartoników z brakującymi częściami podpisów. Wycinanie ich, a potem przyklejanie w odpowiednich miejscach. Odczytywanie podpisów.

 

  • Sportowe ćwiczenia słuchowe.

Potrzebne będą: piłka, skakanka, obrazki przygotowane przez R (wykorzystujemy obrazki z wyprawki plastycznej – Karta J, K, L, Ł lub M do wyboru według możliwości dzieci).

Rodzic  ma obrazki, które kolejno pokazuje dzieciom. Zadaniem dzieci jest dzielenie nazw pokazanych obrazków na głoski (lub, w razie problemów, na sylaby). Dzielenie na głoski powinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska np. s-o-w-a – lub ze skakaniem na skakance – jeden podskok, jedna głoska.

  • Zabawa Podaj słowo (do zabawy potrzebna będzie piłka).

Rodzic  rozpoczyna zabawę, rzucając piłkę do  dziecka i wymawiając głoskę, np. u. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i odrzuca piłkę do rodzica, wymawiając inną głoskę. (W razie problemu pomaga R.).

 

  • Układanie zdań na temat wybranej dyscypliny sportowej.

 Tablice demonstracyjne nr 69, 70.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=71

 

Rodzice układają zdania a dzieci  liczą w nich słowa. Np.

Mężczyźni grają w piłkę ręczną (5 słów).

Siatkarze są wysocy (3 słowa).

Gimnastyk ćwiczy na drążkach (4 słowa).

W razie potrzeby pomaga rodzic (dla ułatwienia po każdym wypowiedzianym słowie dziecko wyciąga jeden paluszek i liczy słowa), potem można zrobić zamianę ról, czyli dziecko układa zdania a rodzic określa liczbę słów.

 

  • Czytanie wyrazów.

Wyrazy: Piłka, skakanka, rower, bramka, buty

Dzieci 6 letnie czytają wyrazy. 5-latki powtarzają za rodzicem. Określają, do uprawiania

jakich dyscyplin sportowych, do przygotowania do nich mogą być potrzebne te przedmioty.

 

  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 14 (metodą zadaniową). Potrzebna będzie piłka oraz partner (rodzic lub rodzeństwo).

 

  • Toczenie piłki do partnera (w parach).
  • Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach, przed głową. Partner siedzi na

piętach, około 1,5–2 m przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko unosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do partnera.

  • Podawanie piłki bokiem.

Dzieci siedzą z wyprostowanymi nogami, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości około

0,5 m. Jedno dziecko trzyma w dłoniach piłkę. Dzieci jednocześnie wykonują skręt tułowia

(jedno dziecko w prawo, drugie – w lewo) z przekazaniem piłki partnerowi. Następnie wykonują skręt tułowia w przeciwną stronę, z ponownym przekazaniem piłki.

  • Podawanie piłki do siebie.

Dzieci stoją naprzeciwko siebie i rzucają piłkę do siebie.

  • Rzucanie piłki w górę i jej łapanie.

Dzieci stają z piłkami w dłoniach. Rzucają piłki w górę i starają się je złapać. Ćwiczenie można wykonać również w siadzie.

  • Rzucanie piłki z odbiciem o podłogę.

Dzieci stoją przodem do siebie, w odległości około 2 m. Jedno dziecko trzyma w dłoniach

piłkę. Dzieci rzucają piłkę do siebie tak, aby przed złapaniem przez partnera piłka odbiła

się od podłogi.

  • Rzucanie piłki i jej łapanie.

Dzieci chodzą po sali z piłkami w dłoniach. Podrzucają piłki w górę i starają się je złapać w dłonie.

  • Podania piłki górą i dołem.

Dzieci stoją tyłem do siebie, w rozkroku, w odległości około 0,1 m. Jedno dziecko trzyma

w dłoniach piłkę. Dzieci unoszą ręce w górę, przekazując piłkę do rąk partnera, a następnie

wykonują skłon tułowia w przód, przekazując piłkę między nogami w ręce kolegi.

  • Rzucanie piłki do kosza.

Dzieci stają z piłkami w dłoniach. Wykonują rzut piłki w górę, a następnie uginają ręce przed

sobą, tworząc z nich kółko (kosz). Opadająca piłka powinna trafić do kosza i spaść na podłogę.

  • Kozłowanie.

Dzieci stoją, trzymając w dłoniach piłki. Chodzą po sali, kozłując piłki oburącz. Odmiany:

kozłowanie piłki jedną ręką, kozłowanie piłki: raz prawą ręką, raz – lewą.

  • Toczenie piłki do bramki.

Dzieci stają przodem do siebie, w odległości około 2 m. Jedno dziecko stoi w rozkroku,

a drugie trzyma w dłoniach piłkę. Dziecko trzymające piłkę wykonuje skłon tułowia w przód

i toczy piłkę po podłodze w stronę kolegi, starając się wcelować piłkę między jego nogi – do

bramki. Następnie piłkę toczy drugie dziecko, a pierwsze staje w rozkroku. Uwaga! Stając

w rozkroku, dziecko powinno przenieść ciężar ciała na zewnętrzne krawędzie stóp.

 

  • Toczenie piłki do bramki tyłem.

Dzieci stają w rozkroku, w odległości około 2 m. Jedno dziecko stoi tyłem do partnera,

trzymając w dłoniach piłkę. Dziecko to wykonuje skłon tułowia w przód i toczy piłkę po

podłodze między swoimi nogami w stronę kolegi, starając się wcelować piłkę między jego

nogi – do bramki. Następnie dzieci wykonują w tył zwrot i powtarzają ćwiczenie, ale piłkę

toczy drugie dziecko. Uwaga! Stając w rozkroku, dziecko powinno przenieść ciężar ciała na

zewnętrzne krawędzie stóp.

  • Łapanie piłki po klaśnięciu.

Dzieci stają z piłkami w dłoniach. Rzucają piłki w górę, klaszczą w dłonie i starają się złapać

opadające piłki. Jeżeli to się udaje, dzieci powtarzają ćwiczenie, ale łapią piłki po dwóch lub

trzech klaśnięciach. Ćwiczenia można wykonać również w siadzie.

  • Marsz.

 

 

  • Gdzie znajduje się obrazek? – ćwiczenia orientacji na kartce papieru

.Kartka (formatu A3), małe obrazki przedmiotów ( np. z wyprawki plastycznej karta J, K, L ,ł do wyboru)

  1. R.umieszcza na stoliku kartkę (formatu A3 –może być zwykła) i przygotowuje małe obrazki przedmiotów.

Prosi dzieci o wskazanie:

– prawego górnego rogu,

– lewego dolnego rogu,

– prawego dolnego rogu,

– lewego górnego rogu.

Potem dzieci kolejno umieszczają obrazki w rogach kartki według poleceń R. np. połóż obrazek osy w prawym, górnym rogu itp.

  • Karta pracy, cz. 3, nr 66.

− Przeczytajcie z R. lub samodzielnie wyrazy: nie, tak. Połączcie je z odpowiednimi zdjęciami.

− Określcie położenie obrazka przedstawiającego piłkę na kolejnych kartkach.

− Rysujcie po śladach rysunków piłek.

 

  • Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 84. 6 latki
  • Przyjrzenie się wyrazom umieszczonym na wzorze. Odszukanie ich w innych wyrazach znajdujących się w każdym szeregu. Podkreślenie wyrazów, które odnaleziono.

 

  • Zabawy na świeżym powietrzu

 

 Pozdrawiam 

 Urszula Bielecka

 

Przejdź do treści