Termin: 24.06.2020 ( środa), tydzień 3
Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas
Dzień 4: Wakacyjny pociąg
1. Zabawa „Kolory”- wyrabianie reakcji na ustalone hasła.
(Paski bibuły w pięciu kolorach, dowolny instrument perkusyjny np.:perkusja z miseczki i łyżeczki)
Dzieci maszerują w rytm wystukiwany na perkusji, podczas przerwy w grze rodzic wymienia dwa kolory. Dzieci podnoszą paski bibuły w tym kolorze.
2. Karta pracy cz.4, s. 78
Granie w parach w grę
3. Zabawa badawcza- Dlaczego czereśnie pękają?
Wyjaśnienie dzieciom, dlaczego, kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają.
https://i0.wp.com/imadzik.pl/wp-content/uploads/2019/06/rabarbar-Kopia.jpg?fit=1002%2C800&ssl=1 – liście rabarbaru
DOŚWIADCZENIE:
• Oglądanie rabarbaru, opisywanie jego wyglądu, zwracanie uwagi na czerwoną skórkę brudzącą palce oraz, że liście rabarbaru mają charakterystyczny kształt.
• Włożenie jednego kawałka liścia do woreczka foliowego, a pozostałych-do miski z wodą. Następnego dnia porównywanie wyglądu rabarbaru z woreczka z rabarbarem z wody. Rabarbar wyjęty z woreczka nie zmienia swojego wyglądu, ma nadal równe i całe końce; natomiast ten wyjęty z wody jest na końcach popękany i zwinięty.
To efekt wchłaniania wody. Skórka wchłania jej więcej niż miąższ. Właśnie dlatego rabarbar pęka na końcach i się zwija.
Podobne zjawisko można zaobserwować również u innych owoców. Czereśnie, kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. Miąższ znajdujący się pod skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa swoja objętość. Skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchiwany balonik, nie rozciąga się i dlatego pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki i agrest.
4. Degustacja czereśni całych i popękanych. ( jeśli nimi dysponujemy; pamiętamy o dokładnym umyciu!)
5. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Wakacyjny pociąg”.
Dzieci poruszają się w rytm poruszającego się pociągu, na hasła:
las, plaża, łąka, gór, dziecko zatrzymuje się i naśladuje to, co można robić w ty, miejscu.
6. Ćwiczenia gimnastyczne.
7. Ćwiczenia w książce s. 94-95.
Czytanie tekstu o wakacjach i wakacyjnych rad Olka i Ady.
8. Zabawa rozluźniająca mięśnie wokół oczu i na czole – Duże oczy.
R. opowiada, dzieci słuchają i wykonują polecenia.
Za chwilę będziecie mogli zrobić duże, bardzo duże oczy. Unieście przy tym brwi do góry tak mocno, jak tylko możecie. Wyobraźcie sobie, że macie jeszcze dodatkowe, trzecie oko pośrodku czoła. I właśnie to oko otwórzcie tak szeroko, jak tylko potraficie… A potem możecie poruszać waszymi szeroko otwartymi oczami we wszystkie strony: w dół, do góry, w prawą stronę, w lewą stronę. Być może zauważycie waszymi trzema szeroko otwartymi oczami coś, czego do tej pory nie widzieliście. Za chwilę zacznę powoli odliczać do sześciu. Kiedy dojdę do szóstki, zamknijcie na moment oczy i nadajcie im w myślach taki rozmiar, jaki chcielibyście mieć. Trzecie oko będziecie mogli sobie później wyobrazić za każdym razem, kiedy będziecie chcieli zobaczyć coś w waszej wyobraźni. Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć.
Życzę Wam miłego, słonecznego dnia. Do zobaczenia jutro.
Comments are closed.