J. angielski

Dzień dobry.

Temat:School leaving party ( Przyjęcie z okazji ukończenia szkoły ).

Przyjęcie na zakończenie roku szkolnego- to dziś będziemy o tym mówić. Uczniowie przygotowują na zakończenie przedstawienie podczas którego prezentują swoje umiejętności, których nauczyli się przez cały rok szkolny. Jedni śpiewają, inni tańczą, jeszcze inni prezentują umiejętność walki karate itp

SŁOWNICZEK: Proszę przepisać i dwa razy powtórzyć wymowę każdego słowa.

ballet performance – przedstawienie baletowe https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=ballet+performance

invitation – zaproszenie https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=invitation

school leaving party – przyjecie z okazji ukończenia szkoły https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=school+leaving+party

show – pokaz https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=show

amazing – niezwykły https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=amazing

bring – przynosić https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bring

forget – zapomnieć https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=forget

train- trenować https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=train

tomorrow- jutro https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=tomorrow

twice a week – dwa razy w tygodnu https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=twice+a+week

Tekst z podręcznika:

CZĘŚĆ PIERWSZA:

Nauczycielka przypomina swoim uczniom o przyjęciu na zakończenie roku szkolnego. Ms Barns: Listen everybody. What’s happening tomorrow? Can you remember? Children: It’s our school leaving party. Ms Barns: That’s right! What is everybody doing?

CZĘŚĆ DRUGA:

Judy: We’re doing a ballet performance. Can we do it now? Ms Barns: Yes, of course.

CZĘŚĆ TRZECIA:

Luke: We ‚re doing a karate show. Ms Barns:That’s amazing. How often do you train? Luke: We train twice a week, on Mondays and Thursdays. Josh: I’m giving a short violin concert. Ms Barns: You’re a great musician, Josh. Can you play any other instruments? Josh: No, I can’t. I ‚ d like to learn to play the trumpet. Ms Barns: Don’t forget the invitations for your parents, and remember to bring some snacks and drinks! See you tomorrow! Children: See you!

ZROZUMIENIE:

Pytania, na które prosze odpowiedzieć ustnie używając 1,2 lub większej ilości słów ( odpowiedzi są w tekście ).

1. What is Judy doing? ( Co robi Judy? )

2. How often does Luke train? ( Jak często Luke trenuje? )

3. What does Luke train? ( Co trenuje Luke? )

4. What can Josh play? ( Co może zagrać Josh ? )

5. Who wants to play the trumpet? ( Kto chce grać na trąbce ? )

SPEAKING – MÓWIENIE:

Oto kilka określeń czsu:

this evening, tomorrow morning, next summer, this weekend, tomorrow evening

Oto kilka nazw czynności:

playing the piano, listening to music, playing football, reading a book, doing homework

Oto pytanie do was:

WHAT ARE YOU DOING…..NP. THIS EVENING?

WASZA ODPOWIEDŹ POWINNA SIĘ ZACZYNAĆ:

This evening I’m + nazwa wybranej czynności.

np. What are you doing this evening? This evening I’m playing the piano.

Poćwiczcie sami mówienie o tym co będziecie robić: jutro rano, następnego lata, w ten weekend, jutro wieczorem, trzymajcie się podanego schematu. Zeszyt ćwiczeń; ćw. 1 str.122, ćw. 3 str.123. Dla chętnych ćw. 4 str.123.

E. Majowicz

Przejdź do treści