Witajcie Smerfiki.
Ćwiczenie grafomotoryczne Pień drzewa.
Dla dziecka: kartka z rysunkiem pnia drzewa, kredki.
Rodzic daje dziecku kartkę z narysowanym pniem drzewa i zaznaczonym okrągłym środkiem, czyli rdzeniem drzewa. Dziecko ma za zadanie dorysować kolejne warstwy drzewa – coraz większe koła w obrębie pnia.
Obrysowywanie liści techniką frotażu.
Dla dziecka: kartka papieru, kredki świecowe lub suche pastele, liście.
Dziecko ogląda liście różnych drzew, dotyka ich, określa, czy są gładkie, czy chropowate. Rodzic określa, z jakich drzew pochodzą te liście. Dziecko wybiera sobie dowolny liść i kładzie go na stole. (Aby liść się nie przesuwał, można podkleić go taśmą do stolika). Następnie przykrywa go kartką papieru, lekko przyciskając, obrysowuje kształt liścia i odtwarza jego fakturę za pomocą kredek świecowych lub suchych pasteli.
Ćwiczenia słuchowe Drzewa.
Rodzic przypomina nazwy wybranych drzew, a następnie zadaje zagadki słuchowe: dzieli nazwę każdego drzewa rytmicznie (na sylaby) i prosi dziecko, by podało pełną nazwę, np. sos-na, to-po-la.
Ciasto owocowe – lepienie z plasteliny.
Plastelina w różnych kolorach i kartka A4 dla dziecka.
Rodzic mówi dziecku, że po powrocie z lasu mama zrobiła dwa ciasta: jedno z jagód, drugie z malin. Zadaniem dziecka jest dobrać właściwe kolory plasteliny i stworzyć własne ciasto owocowe.
Zabawy na świeżym powietrzu.
Spacer po najbliższej okolicy, oglądanie drzew – nazywanie drzew iglastych i drzew liściastych. Oglądanie przez lupę kory różnych drzew.
Mierzenie obwodu drzew za pomocą sznurka (odmierzanie, odcinanie – porównywanie, który sznurek jest dłuższy, który krótszy, który najdłuższy) oraz za pomocą liczby dzieci potrzebnych do objęcia drzewa.
Oglądanie filmu przedstawiającego etapy rozwoju rośliny. https://www.youtube.com/watch?v=w77zPAtVTuI
Określanie, co było najpierw, co potem i co na końcu. Omówienie obrazków przez dzieci i ułożenie ich we właściwej kolejności. Wspólna odpowiedź na pytanie: Co jest potrzebne roślinie do życia? (Ziemia, woda, światło).
Miłej zabawy.
Mariola Wnuk
Comments are closed.