Dzień dobry Krasnoludki : )

Czerwiec,tydzień 3        Wakacyjne podróże
Dzień 2                             Podróże małe i duże

 

♥ Zapraszam Was na wycieczkę po Polsce 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=JPB6tA0U214 

 

Ćwiczenie rytmiczne przy rymowance Bożeny Formy.
Dzieci stają  przodem do R., który recytuje krótki fragment tekstu. Dzieci powtarzają  go zgodnie z rytmem oraz w tempie proponowanym przez R.:
Na wycieczkę wyruszamy
przecież już wakacje mamy.
Mama, tato, siostra, brat
na rowerach jadą w świat.
Morze, góry już czekają,
na spotkanie zapraszają.

 

♥ Po lądzie, powietrzu czy wodzie? – zabawy dydaktyczne inspirowane wierszem Laury Łącz Letnie wakacje.

• Słuchanie wiersza Laury Łącz Letnie wakacje.
Kiedy są wakacje
I nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać,
Jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje –
Morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz,
Miło spędzisz czas.
Latem
Złociste promienie
Słońca
Padają na ziemię,
Popatrz –
Rozwiały się chmury,
Baw się
I nie bądź ponury!
Morze –
Muszelki i piasek,
Góry
Lub łąka za lasem,
Warmia –
Czekają jeziora,
Lato –
Już wyjechać pora!

(Wiersz pochodzi z e-podręcznika do EW na licencji CC–BY–3.0www.epodreczniki.pl )

Rozmowa na temat wiersza.
R. zadaje pytania:
− Gdzie możemy wyjechać na wakacje?
− Dlaczego na wakacjach miło spędzamy czas?
− W jaki sposób możemy dojechać w różne miejsca letniego wypoczynku?

 

♥  Rozwiązywanie zagadek słuchowych.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/fafee4df1d91d35a99d1f1d676ee44bd_/lesson/lesson/index.html

 

 Po lądzie, powietrzu czy wodzie?   Środki transportu – Bajeczka edukacyjna dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

 

♥  Zabawa Mój rower – doskonaląca koordynację słuchowo-ruchową i poczucie rytmu.
Woreczek gimnastyczny.  Dzieci siadają skrzyżnie . R. recytuje tekst krótkiego wierszyka Bożeny Formy.
Dzieci:
− powtarzają kolejne wersy,
− powtarzają wiersz w całości zbiorowo, a następnie indywidualnie,
− recytują wierszyk, podając sobie woreczek.
R. zwraca uwagę na prawidłową koordynację ruchu z recytacją oraz na wyraźny sposób
wypowiadania tekstu. Początkowo robią to w bardzo wolnym tempie.

Mój rower mknie wesoło
mój dzwonek głośno dzwoni
mój rower ma hamulce
i grube ma opony.
Na rowerze jadę ja.
To zabawa na sto dwa!

 

♥ Wybierzcie  kolorowankę  związana z pojazdami i podróżami, poproście rodzica aby ją wydrukował. Pokolorujcie ją pięknie.

https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanki-podr%C3%B3%C5%BC_2.html 

 

Życzę miłego dnia . Pozdrawiam Was.  : )   Jolanta Prostak

Przejdź do treści