Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej, kl. II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna

Temat: Dobre rady na wakacje. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś przeczytasz i ułożysz rymowanki o bezpiecznym zachowaniu się podczas wakacji. Zapiszesz rady na wakacje oraz swój adres.

  1. Zastanów się i powiedz, w jakie zabawy chciałbyś/ chciałabyś się bawić na wakacjach? Pamiętaj, żeby wybierać tylko te zabawy, które są bezpieczne i ciekawe.
  2. Przeczytaj głośno rymowanki T. Plebańskiego pt.,, Kilka pożytecznych wakacyjnych porad do wykorzystania w najróżniejszych porach”, podręcznik, s. 70, 71.
  3. Opowiedz o radach na wakacje, które zostały opisane w rymowankach – ćwiczenie 1, podręcznik, s. 71. Pomyśl, co można jeszcze do nich dodać. Zapisz rady na wakacje w zeszycie. Możesz zacząć tak: – chroń głowę przed słońcem, – używaj specjalnego kremu do opalania, – nie skacz do wody, – pływaj tylko w miejscach strzeżonych, – nie odchodź daleko od rodziców, – w górach wybieraj tylko te szlaki, które są oznaczone kolorami, – zbieraj grzyby tylko z dorosłymi, – po powrocie z lasu zawsze dokładnie oglądaj swoje ciało. Dopisz kilka swoich propozycji.
  4. Spróbuj ułożyć śmieszną rymowankę dotyczącą zachowania na wakacjach – ćwiczenie 2, podręcznik,  s. 71.
  5. Wykonaj ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 82.
  6. Uzupełnij litery w wyrazach. Odczytaj zdanie ułożone z wyrazów obok właściwych liter i zapisz je – ćwiczenie 2, zeszyt ćwiczeń, s. 82.
  7. Wykonaj ćwiczenie 3, zeszyt ćwiczeń, s. 83. Podpunkt wykonaj w zeszycie. Pamiętaj, aby zastąpić powtarzające się wyrazy wyrazami bliskoznacznymi.
  8. Przypomnij sobie zasady pisania adresu na pocztówkach i listach, pisownię zwrotów grzecznościowych i skrótów adresowych, a następnie zapisz swój adres na kartce pocztowej zgodnie z poleceniem w ćwiczeniu 4, zeszyt ćwiczeń, s. 83.
  9. Naucz się pięknie czytać rymowanki z podręcznika, s. 70, 71, a następnie przeczytaj je swoim rodzicom.

Edukacja matematyczna

Temat: Liczby trzycyfrowe. ( Zapisz w zeszycie)

Na dzisiejszej lekcji wskażesz miejsce setek, dziesiątek i jedności w podanych liczbach.

  1. Policz piłeczki w zadaniu 1, podręcznik, s. 62. Pięć dziesiątek i 7 jedności to liczba 57. Na drugim rysunku liczba piłeczek jest powiększona o 100, czyli mamy 157 piłeczek, natomiast na trzecim rysunku dołożono jeszcze jedną setkę piłeczek, więc razem jest teraz 257 piłeczek. Przeczytaj informację w ramce, która wyjaśnia zapis liczby trzycyfrowej – 257. Przepisz tę informację do zeszytu. Zapamiętaj, że setki będą zawsze oznaczane literą s, dziesiątki – d, jedności – j. W liczbie 257 mamy 2 setki, 5 dziesiątek i 7 jedności. Odpowiedz ustnie na pytania zamieszczone pod informacją w ramce, podręcznik, s. 62.
  2. Zapisz cyframi liczby przedstawione na liczydłach oraz przedstaw podane liczby na liczydłach – ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 71.
  3. Wykonaj zadanie  2 i 3, zeszyt ćwiczeń, s. 71.
  4. Zapisz w zeszycie liczby trzycyfrowe, jakie da się ułożyć z podanych cyfr: 2, 2, 7/ 4, 4, 6/ 3, 5, 5/ Największą liczbę zaznacz pętlą. Najmniejszą liczbę podkreśl. Odczytaj je na głos.
  5. Porównaj liczby trzycyfrowe w ćwiczeniu : ,,Prawda czy fałsz.”

Powodzenia 🙂

W dniach 16 – 18 czerwca nie będzie prowadzonych zdalnych lekcji (egzamin ósmoklasisty). Kolejne zdalne lekcje w piątek. Wychowawca

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Edukacja matematyczna – 1 godz.

Przejdź do treści