Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej, kl. II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna

Temat: Wysyłamy listy i kartki pocztowe. ( Zapisz w zeszycie)

Na dzisiejszej lekcji utrwalisz zdobyte wiadomości, związane z adresowaniem listów i kartek pocztowych.

  1. W dzisiejszych czasach najczęściej komunikujemy się przez telefon, Internet, pocztę elektroniczną, dlatego sztuka ręcznego pisania listów niestety zanika. Warto jednak podtrzymywać tradycje pisania listów i kartek z pozdrowieniami, gdyż zachowane, są  po latach dla nas miłym wspomnieniem, pamiątką. Pisząc je, musimy ładnie dobrać słowa. Natomiast otrzymując pocztówki i listy, cieszymy się z tego, że ktoś o nas pamięta, wczytujemy się w ich treść, oglądamy kolorowe znaczki, często na nie wyczekujemy.
  2. Przeczytaj informację w podręczniku, s. 69. Obejrzyj pocztówki i pomyśl, z jakich miejscowości w Polsce mogły zostać wysłane.
  3. Przypomnij sobie, co powinno znaleźć się na kartce pocztowej, żeby mogła dotrzeć od nadawcy do adresata. Przeczytaj pozdrowienia z wakacji dla Janka od Grzesia – ćwiczenie 1, podręcznik, s. 69. Pamiętaj, że kartka pocztowa służy do krótkiej korespondencji, często wysyłamy ją nieopakowaną w kopertę. Zazwyczaj jedna strona kartki podzielona jest na dwa pola: lewe, przeznaczone na treść korespondencji oraz prawe z miejscem na wpisanie adresata i naklejenie znaczka pocztowego. Niektórzy kolekcjonują kartki pocztowe.
  4. Przeczytaj informację z ramki na temat zapisywania skrótów w adresie, zapamiętaj ją – podręcznik, s. 69.
  5. Obejrzyj prezentację pt.,, Piszemy listy”, a przypomnisz sobie budowę listu, poznasz rodzaje listów oraz sposób ich wysyłania.
  6. Obejrzyj teraz krótką prezentację pt.,, Jak zaadresować list?”.

Edukacja przyrodnicza

Temat: Utrwalamy wiadomości o roślinach chronionych. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś dowiesz się o roślinach chronionych, które być może spotkasz w czasie wakacyjnych podróży.

  1. Przeczytaj informację na temat roślin chronionych w podręczniku, s. 68. Obejrzyj dokładnie zdjęcia tych roślin.
  2. Odpowiedz na pytania zawarte w ćwiczeniach 1, 2, podręcznik, s. 68.
  3. Obejrzyj prezentację pt.,, Rośliny chronione w Polsce”.
  4. Rozwiąż quiz pn.,, Rośliny chronione. Część 1.”

Edukacja matematyczna

Temat: Obliczenia długości. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś wykonasz obliczenia długości, poznasz pojęcie – kilometr.

  1. Zastanów się i powiedz – jakie odległości pokonujesz jadąc rowerem, a jakie jadąc autobusem, czy pociągiem.
  2. Przyjrzyj się ilustracji w zadaniu 1, podręcznik, s. 61. Dłuższy tunel ma 600 metrów długości, krótszy 400 metrów długości. Ile razem metrów mają te tunele? Obliczenie: 600 m + 400 m = 1000 m. Zapamiętaj formułę z ramki: 1000 metrów to 1 kilometr, 1000 m = 1 km. Zapisz formułę do zeszytu.
  3. Przeczytaj treść zadania 2, podręcznik, s. 61. Odpowiedz ustnie na pytania obok ilustracji, wykonując w pamięci odpowiednie obliczenia.
  4. Omów ustnie zadanie 3, podręcznik, s. 61. W rozwiązaniu zadania możesz sobie pomóc rysunkiem schematycznym.
  5. Wykonaj zadanie 4, podręcznik, s. 61. Dokończ w zeszycie zdanie: W odległości 1 km od mojego domu znajduje się/ znajdują się :………….
  6. Wykonaj obliczenia w kolorowych ramkach – zadanie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 70. Zwróć uwagę na podobieństwo wykonywanych działań.
  7. Wykonaj zadanie 2, zeszyt ćwiczeń, s. 70.
  8. Uporządkuj liczby, tak żeby zapis był prawdziwy. Uporządkowane liczby przepisz do zeszytu- zadanie 3, zeszyt ćwiczeń, s. 70.
  9. Poznaj dawne i współczesne sposoby odmierzania długości w prezentacji pt.,,Jednostki długości –  wprowadzenie.”

Edukacja plastyczna

Dziś proponuję wykonanie rysunku pn.,, Wakacyjny plecak”. Przygotuj kartkę z bloku, kredki, flamastry. Zastanów się i powiedz, co powinnaś/ powinieneś włożyć do wakacyjnego plecaka oraz co chciałabyś/ chciałbyś jeszcze ze sobą zabrać. Pamiętaj, że przedmioty muszą być przydatne w podróży. Narysuj na kartce duży plecak, a w nim niezbędne przedmioty, możesz je podpisywać. Być może rysunek ten przypomni Ci przed podróżą, co powinnaś/ powinieneś ze sobą zabrać. Najpierw jednak uzgodnij to z rodzicami.

Wychowanie fizyczne

Przygotuj strój do ćwiczeń. Dziś proponuję Ci ćwiczenia z piłką od najprostszych do trudniejszych. Ćwicz z prowadzącym – ,,WF w domu. Ćwiczenia z piłką dla jednej osoby”.

Życzę miłej pracy oraz zabawy i pozdrawiam Was serdecznie 🙂

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Edukacja przyrodnicza – 1 godz.,

Edukacja matematyczna – 1 godz.,

Edukacja plastyczna – 1 godz.,

Wychowanie fizyczne – 1 godz.

Przejdź do treści