Termin: 09.06.2020 (wtorek)czerwiec, tydzień 2
Temat tygodnia: Wakacyjne podróże
Dzień 5; Słoneczny uśmiech
• Słuchanie wiersza Marioli Golc Słoneczny uśmiech.
• Wypowiedzi dzieci na temat ich wakacyjnych planów.
• Słuchanie wiersza Marioli Golc Słoneczny uśmiech.
Nadchodzą wakacje,
słoneczna pora.
Słoneczny uśmiech
śle więc przedszkolak.
I tym uśmiechem
ze słonkiem razem
ogrzeje wszystkie
nadmorskie plaże.
Promienny uśmiech
prześle też górom,
by się nie kryły
za wielką chmurą.
Ma jeszcze uśmiech
dla wszystkich dzieci.
Niech im w wakacje
słoneczko świeci.
• Rozmowa na temat wiersza.
− Kto przesyłał uśmiechy?
− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?
− Dlaczego przesyłał je dzieciom?
• Karty pracy, cz. 4, s. 68–69.
Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.
Opowiadanie o tych miejscach, zadawanie dodatkowych pytań; dzieci opowiadają o innych, ciekawych miejscach, które odwiedzały w wakacje.
• Karta pracy, cz. 4, s. 70.
Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.
• Zabawa orientacyjno- porządkowa Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem.
Dzieci poruszają się swobodnie. Na sygnał zatrzymują się zgodnie z poleceniem podanym przez R., np.: Zatrzymajcie się przodem do okna (bokiem do biurka, tyłem do drzwi, na krzesełku, za krzesełkiem, z lewej strony krzesełka, z prawej strony krzesełka). R. sprawdza poprawność wykonania poleceń.
• Tuptaj Starszaku-zabawy z Panem Miłoszem
https://www.youtube.com/watch?v=vjnvB9gEDmA
• Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji.
Dzieci słuchają zagadek Barbary Kosmowskiej, dopowiadają ich zakończenia – rozwiązania.
Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,
dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej… (plaży)
Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,
dlatego dbam o to i o tym pamiętam,
by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.
Z tego powodu nie bawię się… (ogniem)
Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,
wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!
Mogę zaufać pewnemu człowiekowi, czyli panu… (policjantowi)
Gdy nie ma rodziców w domu,
to choć bardzo przykro mi,
nie otwieram obcym ludziom do naszego domu… (drzwi)
Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę
moje ukochane, gumowe… (kalosze)
Grzybobranie to grzybów zbieranie,
a nie ich jedzenie czy też smakowanie.
Dlatego po powrocie z lasu
sięgam do grzybów pełnego… (atlasu)
Nie podchodzę do dzikich zwierząt,
bo choć są piękne i bajeczne,
bywają także dla ludzi bardzo… (niebezpieczne)
• Karta pracy, cz. 4, s. 71.
Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie, na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.
• Zabawa twórcza – Wędrujący rysunek.
Bębenek, dla każdego dziecka: podpisana kartka, czarny flamaster. Dzieci siedzą w kole, każde otrzymuje podpisaną kartkę i czarny flamaster. Rysują element rysunku o tematyce wakacyjnej. Na uderzenie w bębenek przekazują kartkę koledze siedzącemu po prawej stronie; on rysuje swój element na otrzymanym rysunku. Zabawa trwa do momentu, aż do każdego dziecka wróci jego własny rysunek. (Dorysowane elementy muszą być proste, ale komponujące się z tymi, które już są na kartce). Potem dzieci wspólnie oglądają powstałe rysunki. Kolorują je w wolnym czasie.
• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 78–79.
Czytanie wyrazów. Pisanie po ich śladach. Czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania. Wskazywanie odpowiednich zdjęć
• Układanie puzzli – Łąka latem.
Wyprawka, karta z puzzlami przedstawiającymi łąkę latem.
Lub do wyboru puzzle on-line
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/246263-puzzle-pla%C5%BCa-4-lata
Pozdrawiam. Do zobaczenia jutro.
Comments are closed.