Czerwiec, tydzień 2 Wakacyjne podróże
Dzień 2 Sposób na wakacyjną nudę
Na koniec przedstawię Wam jednego z najpracowitszych Krasnoludków – Bartusia i jego wspaniałe prace. Zapraszam do ogladania i podziwiania. Jestem bardzo dumna z niego, że tak pilnie, codziennie pracuje.
♥ Na dobry początek trochę ruchu przy muzyce . Gotowi? Zaczynamy.
Link do piosenki Równowaga. https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
♥ Zapraszam do wysłuchania piosenki Piosenka młodych odkrywców
https://www.youtube.com/watch?v=PT3fUHHWm0w
♥ Obrysowywanie, wycinanie i sylwet ryb.
Szablon przedstawiający sylwety ryby, dla każdego dziecka biała kartka z bloku technicznego, nożyczki, kredki.
R. mówi dzieciom zagadkę:
W wodzie pływają, głosu nie mają. (ryby)
Układa na stole szablon przedstawiający rybę. Dzieci obrysowują sylwetę ryby na białej
kartce, wycinają i kolorują według własnego pomysłu. Następnie odkładają sylwety ryb we
wskazane przez R. miejsce.
♥ Co pływa, co tonie? – zajęcia badawcze.
Wprowadzenie do zabaw badawczych, zachęcanie dzieci do wypowiadania się.
• Głębokie naczynie z wodą, parawan lub tekturowe pudełko.
Dzieci siedzą . R. ustawia za parawanem lub za wysokim pudełkiem głębokie
naczynie z wodą. Dzieci odwracają się do R. plecami. R. energicznymi ruchami wywołuje
dźwięk pluskania wody. Dzieci odwracają się przodem i odgadują rodzaj dźwięku. R. pyta,
co dzieci najbardziej lubią robić podczas wakacji nad wodą. Proponuje wspólne eksperymenty, podczas których dzieci dowiedzą się co pływa, a co tonie. Zachęca do organizowania podobnych zabaw z rodzicami.
• Zabawy badawcze w ogrodzie .
Dla dziecka : plastikowe tacki, plastikowe pojemniki na wodę i np. małe kamyki,
kartki z zeszytu, plastelina, metalowy klucz, korek, piłeczki do ping-ponga, kawałki papieru
o różnej strukturze i grubości (np. kawałek tektury, bibuły, brystolu), klocek drewniany, klocek plastikowy, styropian, piórko, liść, gąbka, makaron, po dwie łódki z papieru wykonane techniką origami.
R. zaprasza dzieci na dalszą część zajęcia do ogrodu przedszkolnego. Ustawia na trawniku pojemniki wypełnione wodą, a obok każdego pojemnika układa na tackach różne przedmioty.
Każdy otrzymuje dwie łódki z papieru wykonane np. techniką origami. Dzieci stają obok pojemnika. Wykonują następujące doświadczenia:
– sprawdzają, czy ich łódki pływają – umieszczają je na wodzie, obserwują, swobodnie
wypowiadają się na temat sposobu poruszania się łódek,
– dmuchają na łódki umieszczone na wodzie. Obserwują, jak łódki poruszają się pod wpływem strumienia powietrza (dmuchają raz mocno, raz lekko),
– obciążają łódkę kamykami, uważając, aby nie zatonęła. Obserwują, która łódka udźwignęła większy ciężar. Swobodnie wypowiadają się na temat wykonywanego doświadczenia.
R. zwraca uwagę na ograniczenia, jakie obowiązują przy obciążeniu np. statków. Wyjaśnia, że
załadowany zbyt duży ciężar może spowodować zatonięcie statku. Odkładają łódki na bok,
– sprawdzają, czy plastelina utrzyma się na wodzie. Robią z plasteliny kuleczkę, placek, robią
dziurkę w placku, lepią kształt spodeczka. Ostrożnie umieszczają na powierzchni wody,
– kładą na wodzie kartki z zeszytu. Układają na nich piórko, monetę, mały kamyk itp. Wykonują ćwiczenie ostrożnie, tak, aby kartka utrzymała ciężar,
– sprawdzają, które z ułożonych na tackach przedmiotów po wrzuceniu ich do wody zatoną,
a które nie,
– układają na jednej tacce przedmioty, które toną, na drugiej przedmioty, które pływają.
Zastanawiają się, dlaczego tak się dzieje. R. wyjaśnia, że wszystko zależy od ciężaru przedmiotów. Ciężkie przedmioty toną, lekkie pływają.
♥ Wiatr – ćwiczenie ortofoniczne.
Dzieci biegną, stawiając drobne kroki , naśladują jazdę na rowerach w określonym kierunku. Na hasło: Wietrzyk! zatrzymują się i szeptem wypowiadają zgłoski: szszsz, naśladując szum wiatru. Ponownie biegną w rytmie piosenki. Na kolejną przerwę w muzyce izatrzymują się i naśladują odgłosy silnego wiatru, wypowiadając głośno zgłoski:
♥ Bartuś i jego prace
To są wybrane prace Bartusia z ostatnich trzech tygodni : )
Pozdrawiam Bartusia i Was wszystkich, życzę miłego dnia : )
Comments are closed.