4-5 latki 5 czerwca (piątek)
Temat tygodnia: Na moim podwórku.
Temat dnia: Rower o jejku.
Dzisiaj piątek – witajcie w ostatni pracowity dzień tygodnia. Uwaga! przypomnijcie sobie nazwy dni tygodnia. Jutro rozpoczyna się weekend – życzę Wam miłego, radosnego wypoczynku.
Ale póki co – do dzieła! Zacznijmy od zagadki.
Ma dwa koła i pedały,
bywa duży oraz mały.
Kiedy na nim jedziesz sobie,
inwestujesz w swoje zdrowie.
Czy już wiecie o czym będą zajęcia ?
Tak o rowerze. Lubicie jeździć na rowerze?
Oglądanie roweru i nazywanie jego elementów (zwrócenie uwagi na wyposażenie roweru w hamulce i światła) Pogadanka na temat wykorzystania roweru i jego budowy. Co to jest rower ? Do czego służy?
Proszę posłuchajcie wierszyka o rowerze.
Odczytanie przez Rodzica tekstu pt. „Rower o jejku” – Andrzeja Grabowskiego
Czerwoną ma ramę i białe opony
Dostałem rower w prezencie!
Pędzi mój rower jak rumak szalony
Po prostej i po zakręcie.
Ojejku, ojejku – moja głowa!
Na czole śliwka fioletowa!
Boli mnie noga, boli ręka
Siedzę na trawie i kwękam.
Ostrożnie już jeżdżę i bardzo bezpiecznie.
Omijam krzewy i drzewa.
Dzwoni mój dzwonek wesoło i grzecznie.
Już nigdy nie chcę tak śpiewać.
O jejku, o jejku – moja głowa!
Na czole śliwka fioletowa!
Boli mnie noga, boli ręka
Siedzę na trawie i kwękam.
Pogadanka o bezpiecznej jeździe na rowerze.
– Analiza wiersza – omawianie treści. Formułowanie odpowiedzi na pytania :
1.Jak powinien wyglądać prawidłowy – bezpieczny strój rowerzysty ? (zwrócenie uwagi na ochraniacze na kolana, łokcie, kask ochronny na głowę) prezentacja bezpiecznego stroju rowerzysty
2.Gdzie można bezpiecznie jeździć na rowerze?
3.Jak możemy poruszać się na rowerze, kiedy nie potrafimy jeździć samodzielnie, w co powinniśmy być wyposażeni?
Słuchanie piosenki „ Rowerowa piosenka” (sł. i muz. J. Kucharczyk) i naśladowanie jazdy na rowerze.
Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Jazda na rowerze”. Dzieci leżą na plecach z nogami ugiętymi i uniesionymi nad podłogę. Naśladują jazdę na rowerze, zataczając jednocześnie stopami obszerne koła. Jadą w normalnym tempie, potem powoli (pod górkę) i szybko (z górki).
- Kiedy spojrzę na ulicę, jadą piękne samochody,
autobusy i tramwaje spieszą wciąż.
Po błękitnym, czystym niebie samoloty mkną przed siebie
i pociągi pędzą z wszystkich świata stron.
Ref.: A ja swoim rowerem
zwiedzę cały świat;
lubię, kiedy w uszach gwiżdże wiatr.
Mijam pola i lasy
i podziwiam wciąż,
jaki piękny jest ten świat.
- Komu spieszy się, to proszę, może łatwo mnie wyprzedzić;
mnie nie spieszy się w ogóle, nic a nic.
Bardzo wolno pedałuję, z przerzutkami nie szarżuję,
bo przyjemnie jechać tak jak ja.
Ref.: A ja swoim...
A na koniec bardzo ważne informacje. Pamiętajcie, że:
Jeździmy na rowerze pod opieką rodziców !
Jeździmy na rowerze w miejscach dozwolonych dla dzieci!
Jeździmy na rowerze dostosowanym do swojego wieku i w odpowiednim stroju!
Jeździmy bezpiecznie w foteliku rowerowym – zapięci i w kasku na głowie!
Propozycja pracy plastycznej
Kto ma ochotę może narysować siebie na rowerze, albo pokolorować rowerek i ozdobić kołami z wachlarzyka.
Zapraszam Wszystkich na rower, a wieczorem proponuje bajeczki
https://www.dailymotion.com/video/x4mp4qj
Witaj Franklin Odcinek 5 – Franklin uczy się jeździć na rowerze,
https://www.youtube.com/watch?v=A4Ofg5iEjzs0
Tosia i Tymek po polsku | Wypadek na Rowerze | bajki dla dzieci po polsku |
Pozdrawiam ciocia Gosia
Comments are closed.