Matematyka

Temat: Prostopadłościan.

Przeczytaj tekst z podręcznika str. 224 i 225. Na podstawie  pierwszego rysunku zastanów się, które ściany są równoległe a które są prostopadłe.

Przerysuj do zeszytu prostopadłościany z podręcznika (rysunek 2). Oznacz wierzchołki dużymi literami w pierwszym prostopadłościanie np. A, B, C, D, E, F, G, H oraz w drugim I, J, K, L, M, N, O, P.

Wypisz krawędzie równoległe

AB  II  CD      ( AB jest równoległe do CD)

AB  II  EF       ( AB jest równoległe do EF)

CD   II   GH    ( CD jest równoległe do GH)

AD   II   FH     ( AD jest równoległe do FH)

BC   II   FG       ( BC jest równoległe do FG)

Krawędzie prostopadłe

AB    I   BE      ( AB jest prostopadłe do BE)

AB   I     AF      ( AB jest prostopadłe do AF)

BC   I   BE       ( BC jest prostopadłe do BE)

CD   I   CG       ( CD jest prostopadłe do CG)

BC   I   CG       ( BC jest prostopadłe do CG)

CD   I   DH      ( CD jest prostopadłe do DH

Wykonaj ćwiczenie D ze str. 225 ( zamiast modelu weź  pudełko zapałek)

Podaj wymiary pudełka według schematu

długość   =

szerokość  =

wysokość  =

Wykonaj ćwiczenie F z podręcznika str. 225

Praca domowa

Zadanie 1, str. 225 z podręcznika

 

 

Przejdź do treści