Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej, kl. II b

Dzień dobry 🙂

Drodzy uczniowie!

W dniu Waszego święta życzę Wam dużo zdrowia, uśmiechu na twarzach, wspaniałych zabaw w gronie najbliższych,  aby Wasze dzieciństwo trwało jak najdłużej. 🙂 Wychowawca.

Edukacja polonistyczna

Temat: Poznajemy Kraków – dawną stolicę Polski. ( Zapisz w zeszycie)

Na dzisiejszej lekcji poznasz legendarne i historyczne miejsca w Krakowie; Opiszesz herb Krakowa i strój Krakowski.

  1. Przeczytaj głośno wiersz J. Kiersta pt.,, Czy to Kraków?”, podręcznik, s. 54.
  2. Rozwiąż zagadki opisane w wierszu – ćwiczenie 1, podręcznik, s. 54.
  3. Odpowiedz na pytania z ćwiczenia 2 i 3, podręcznik, s. 54 – w oparciu o treść wiersza i informacje ze s. 55.
  4. Obejrzyj film pt.,, Top atrakcje w Krakowie…”, dzięki któremu poznasz najciekawsze historyczne i legendarne miejsca Krakowa.
  5. Wykonaj ćwiczenie 1, zeszyt ćwiczeń, s. 65. Pamiętaj, że nazwy zabytków piszemy wielką literą, np. Wawel, Kościół Mariacki, Sukiennice, Kopiec Kościuszki.
  6. Przeczytaj informacje o Krakowie, zeszyt ćwiczeń,  s. 66.
  7. Opisz herb Krakowa na podstawie ilustracji – ćwiczenie 2, s. 66. Pokoloruj herb wg. wzoru.
  8. Wykonaj ćwiczenie 3, 4, zeszyt ćwiczeń, s. 66, 67. W ćwiczeniu 4 zwróć uwagę na to, że słowo krakowiak ma kilka znaczeń.
  9. Opisz w formie ustnej kobiecy strój krakowski na podstawie ilustracji i wklejonych nazw elementów jej stroju, zeszyt ćwiczeń, s. 67.

Edukacja matematyczna

Temat: Obliczanie długości. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś rozwiążesz zadania związane z pomiarami; Poznasz pojęcie – metr.

  1. Zastanów się i powiedz, dlaczego stosujemy pomiary długości w życiu codziennym? Co możemy mierzyć?
  2. Do pomiarów długości używamy przyrządów pomiarowych, takich, jak np. : linijka szkolna, centymetr krawiecki, taśma miernicza. Linijką szkolną możemy mierzyć długości małych przedmiotów, np. gumki do ścierania, długopisu czy ołówka, natomiast centymetrem krawieckim – np. długość ręki, nogi, buta. Taśmą mierniczą możemy  zmierzyć np. odległość skoków obunóż z miejsca.
  3. Wykonaj zadanie, 1, podręcznik, s. 54. Aby ocenić, w jakiej odległości od psa leży piłka poznaj jednostkę długości – metr. 100 centymetrów = 1 metr, 100 cm = 1 m. Zapisz formułę w zeszycie.
  4. Oceń na podstawie rysunku, jak daleko skoczy chłopiec – ćwiczenie 2, podręcznik, s. 54.  Wykonaj skok z miejsca i zmierz jego długość.
  5. Wykonaj zadanie 3, podręcznik, s. 54 – odpowiedz na pytania na podstawie ilustracji.
  6. Podaj nazwy przedmiotów mierzonych w centymetrach lub metrach – zadanie 4, podręcznik, s. 55.
  7. Wykonaj zadanie 5, podręcznik, s.55 – odczytaj odległości na rysunku i odpowiedz na pytania. Oszacuj wysokość drzew.

Życzę miłej pracy i zabawy 🙂

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Edukacja matematyczna – 1 godz.

Przejdź do treści