Leśne Duszki

4-5 latki                                         29 maja (piątek)

Temat tygodnia:   Niby tacy sami, a jednak inni.

Temat dnia:       Marzenia.

Dzisiaj porozmawiamy o marzeniach. Co to są marzenia?,  Jakie one są? Czy wszyscy mają marzenia? O czym marzą dorośli? ( Rodzic powie dziecku o czym marzy?)  A o czym dzieci?( dziecko wypowiada głośno swoje marzenia) Czy Wasze marzenia są podobne? Może pomoże Wam ten film…  Jakie jest Twoje największe marzenie? | Dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=LVhFeYauaXc

Myślę, że z marzeniami jest trochę tak, jak z modą.

Wiele z nich wraz z upływem czasu zmienia się, ale są

i takie, które pozostają uniwersalne na zawsze.

Jedne, i drugie są bardzo ważne bo dzięki nim każdy człowiek, nie tylko ten zupełnie mały, ma ochotę rozwijać się, działać, jednym słowem iść do przodu. A skoro są tak ważne już od najmłodszych lat, warto dowiedzieć się o nich czegoś więcej.

O gwiazdce z nieba, pieniążkach w skarbonce, byciu dorosłym, a także pozostaniu na zawsze dzieckiem. Na pewno dzieci marzą o ciepłym mleczku mamusi, zabawkach, wycieczce do wesołego miasteczka i tysiącach bardzo ważnych rzeczy.

Zbliża się Dzień Dziecka- Święto wszystkich dzieci. To doskonały moment, by spełnić choć jedno z marzeń.

Posłuchajcie wierszyka „ O czym marzył Dyzio?”

Podaję link do strony

https://www.youtube.com/watch?v=rZRv1pKSUP0

Teraz zapraszam do zabawy przy piosence- O marzeniach. Poproście mamusię o chustkę, apaszkę, lekki szalik. Użyjcie swojej fantazji i poruszajcie się do muzyki.

 https://www.youtube.com/watch?v=byt1c9NQvLs

Zabawa ruchowa: Wiatr, wietrzyk, wiaterek – zabawa z chustą. Dziecko chodzi wolno z chustką , gdy mama, tata wypowie – wieje kuca , porusza nią lekko, wolno, szybko i tworzy „wiatr”. Zabawę powtarzamy.

Masażyk relaksacyjny– dziecko siedzi na podłodze, mama, tata za nim i rysuje na plecach obrazek np.( słonko, domek, gwiazdkę…- dziecko odgaduje, następnie zamiana -dziecko rysuje , rodzic odgaduje.

5- latki Karta pracy, cz. 4, s. 59.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach. Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.

Propozycja pracy plastycznej.  Pomyślcie i narysujcie swoje marzenia. Liczę, że Wam się uda. Powodzenia.

Małgorzata Jastrząb

Przejdź do treści