Dzień dobry.
Temat na dzisiaj : Food – wprowadzenie do rozdziału 8.
Wczoraj wspominałam o tym , co będziemy poznawać w rozdziale 8, ostatnim:(
Słowo – FOOD – znaczy jedzenie, więc będzie smakowicie :). Wiecie już , że owoce przedstawione na stronach 92 / 93 w waszych podręcznikach, to owoce egzotyczne. Mają różne kształty, kolory i z pewnością smaki :)
Yellow fruit, red fruit, green fruit. Yummy !
Dzisiaj poznamy nowe słowa, których nazwy proszę powtórzyć na głos – 2 razy. Oto one;
orange – pomarańcza https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=orange
apple – jabłko https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=apple
banana – banan https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=banana
pear – gruszka https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=pear
onion – cebula https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=onion
Otwórzcie podręcznik na stronie 94 / 95. Ćwiczenie 1.
Historyjka:
1. Ilove fruit – Kocham owoce.( mówi Snap ) , I like pears – Lubię gruszki ( mówi Kate )
2. I don’t like bananas – Nie lubię bananów ( mówi mała siostrzyczka Snapa ) Yuck!
3. Fruit is good for you – Owoce są dobre dla ciebie ( stwierdza Snap , nieco zmartwiony ), kiedy jednak słyszą , że siostrzyczka ze smakiem zjada cebulę z uśmiechem odpowiadają- She likes onions – Ona lubi jeść cebulę:).
PYTANIA DO WAS: Możecie odpowiedzieć jednym, dwoma lub większą ilością słówek ( w miare możliwości po angielsku ) – ustnie.
1. Who can you see in the photos ? ( Kogo widzicie na zdjęciach? – imiona ).
2. Does Snap like fruit? ( Czy Snap lubi owoce? – Yes lub No )
3. Does sister like bananas ? ( Czy siostrzyczka lubi banany ? ) Yes lub No ).
Zeszyt ćwiczeń:ćw.1 str.114, ćw.2 str.115 , ćw.1 i 2 str.116
Pozdrawiam Was!
E. Majowicz
Comments are closed.