Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej kl. II b

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna

Temat: Utrwalamy pisownię wyrazów z ó niewymiennym. ( Zapisz w zeszycie)

Na dzisiejszej lekcji poćwiczysz pisanie wyrazów i zdań, przestrzegając poprawności ortograficznej.

  1. Przeczytaj informację w ramce, podręcznik, s. 42. Zapamiętaj wymienione w niej wyrazy.
  2. Nazwij ilustracje przedstawione w ćwiczeniu 1, podręcznik, s. 42. W każdej z nich ukryło się ó niewymienne. Ułóż historyjkę, w której wykorzystasz przedstawione na ilustracjach przedmioty, zwierzęta i osoby, opowiedz ją swoim rodzicom. Zapisz w zeszycie w kolejności alfabetycznej wszystkie wyrazy z ó niewymiennym z tego ćwiczenia. Wykonaj w zeszycie podobne ilustracje do innych wyrazów z ó niewymiennym i wyślij je do oceny – do środy. Proszę o podpisanie tych ilustracji i zaznaczenie w  podpisach litery ó.
  3. Wykonaj ćwiczenie 2, podręcznik, s. 42, zgodnie z poleceniami.
  4. Utrwal pisownię wyrazów z ó niewymiennym w ćwiczeniach 1,2,3, ,, Potyczki ortograficzne”, s. 30.
  5. Sprawdź swoje umiejętności ortograficzne w dyktandzie pn.,, Wianek” – wyrazy z u – ó.

Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej

Temat: Mój dom rodzinny. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś przeczytasz wiersz o rodzinie, nazwiesz  członków rodziny i wypowiesz się o nich. Poznasz bohaterów  programu telewizyjnego ,, Budzik”.

  1. Narysuj w zeszycie lub na kartce z bloku dom z tyloma oknami, ilu jest członków Twojej najbliższej rodziny. W każde okno wpisz imię członka rodziny. Pod rysunkiem dokończ zdanie: Moja rodzina to:….
  2. Przeczytaj wiersz Joanny Boberowej pt.,, Nasza rodzina”. Po przeczytaniu wiersza odpowiedz na pytania: O czym mówi wiersz?, Kto jest bohaterem wiersza?, Wymień członków rodziny przedstawionych w wierszu.

Nasza rodzina

Mama, tata i ja,

to jedna jest rodzina.

Czy świeci słońce, czy deszcz pada,

razem zawsze jesteśmy

i jedna wszystkich mina.

Pies Ares,

to też rodzina nasza.

I ten kot, co chodzi po oknie,

i to drzewo, co za oknem moknie.

Razem zawsze jesteśmy,

czy smutno nam,

czy wesoło.

3. Przypomnij sobie i powiedz, jakie osoby należą do Twojej dalszej rodziny. Porozmawiaj z rodzicami o                     tradycjach i zwyczajach członków Waszej rodziny, o ich zajęciach, sposobach kontaktowania się,                             wzajemnej pomocy i wspieraniu się.

4. Kiedyś jednym ze zwyczajów rodzinnych było oglądanie przez dzieci programu telewizyjnego ,, Budzik ”.               Proponuję, aby na chwilę przenieść się w czasie i obejrzeć program pt.,, Budzik – Programy Taty i Mamy”.  W       tym odcinku bohaterowie programu uruchamiają wspomnienia i zapraszają przed telewizory dwa                           pokolenia widzów: rodziców i dzieci.

Edukacja matematyczna

Temat: Poznajemy sposoby dodawania liczb dwucyfrowych. ( Zapisz w zeszycie)

Dziś będziesz dodawać liczby w dwucyfrowe w zakresie 100; Rozwiążesz zadania z treścią.

  1. Obejrzyj krótką prezentację pt.,, Dodawanie liczb dwucyfrowych”
  2. Teraz obejrzyj część 2 prezentacji pt. ,,Dodawanie liczb dwucyfrowych”
  3. Przeczytaj treść zadania –  W ogrodzie latało 27 bielinków kapustników i 23 pazie królowej. Ile motyli latało w ogrodzie? Oto 3 sposoby obliczenia sumy: 27 + 23. / 27 + 23 = 20 + 20 + 7 + 3 = 40 + 10 = 50;   27 + 23 = 27 + 20 + 3 = 47 + 3 = 50;   27 + 23 = 27 + 3 + 20 = 30 + 20 = 50. Pogrubione liczby pokazują, w jaki sposób ułatwiliśmy sobie obliczenia.
  4. Przygotuj kalendarz i rozwiąż zadanie 1, podręcznik, s. 51. Przeczytaj podpunkt zadania 1. Przyjrzyj się sposobom dodawania znaczków. Są one takie same, jak w zadaniu o motylach.
  5. Przepisz działania do zeszytu i oblicz poznanymi sposobami działania w kolorowych ramkach – zadanie 2, podręcznik, s. 51.
  6. Omów zadanie 3 i 4, podręcznik, s. 51.
  7. Wykonaj zadania 1 – 3, zeszyt ćwiczeń, s. 62, zgodnie z poleceniami.

Wychowanie fizyczne

Przygotuj strój gimnastyczny. Dziś proponuję ćwiczenia z plastikową butelką: – przekładanie butelki z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu, w chodzie w różnych kierunkach; – podrzuty butelki w górę i chwyt oburącz, jednorącz lub dowolnie. Po opanowaniu chwytów można dodać klaśnięcie w dłonie przed chwytem, wykonanie przysiadu, obrót wokół siebie w prawo, w lewo; – w siadzie skrzyżnym – podbijanie butelki dłońmi, a następnie toczenie jej po wyciągniętych ramionach; – w staniu, butelka w jednej ręce – półprzysiady i wyprosty, z jednoczesnym zataczaniem kół butelką, prawą i lewą ręką na zmianę.; -w staniu, butelka wzniesiona w górę trzymana oburącz – puścić butelkę i złapać, zanim dotknie podłoża; – stanie w rozkroku – butelka w górze trzymana oburącz, skłon w przód, z dotknięciem butelką podłoża, wyprost z przeniesieniem butelki w górę nad głową. Ćwiczenia możesz powtarzać po kilka razy.

Powodzenia 🙂

Edukacja polonistyczna – 1 godz.,

Zajęcia rozwijające z edukacji polonistycznej – 1 godz.,

Edukacja matematyczna – 1 godz.,

Wychowanie fizyczne – 1 godz.

 

 

 

 

 

Przejdź do treści